k 2023

Využití technologie nízkolatenčního streamingu v oblasti hudebního vzdělávání

PECLOVÁ, Daniela

Základní údaje

Originální název

Využití technologie nízkolatenčního streamingu v oblasti hudebního vzdělávání

Název česky

Využití technologie nízkolatenčního streamingu v oblasti hudebního vzdělávání

Název anglicky

Low-latency streaming technology in music education

Vydání

Teritoria umění 2023, 2023

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

60403 Performing arts studies

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Hudební fakulta

Klíčová slova česky

Nízkolatenční streaming, MVTP, vzdělávání, distribuce, mezinárodní spolupráce

Klíčová slova anglicky

Low-latency streaming; MVTP; education, distribution; international cooperation
Změněno: 6. 3. 2024 08:17, doc. PhDr. Petr Lyko, Ph.D. et Ph.D.

Anotace

V originále

Nové formy výuky, jako je kolaborativní, vzájemné učení, nebo blended learning, který kombinuje prvky osobní výuky a výuky skrze digitální technologie, se objevují také v oblasti hudebního vzdělávání na vysokých školách. V oblasti hudebního vzdělávání, respektive v oblasti výuky hry na hudební nástroj, je využití technologií stále na počátku, a to z důvodu technické náročnosti. Konferenční příspěvek představí mezinárodní projekt mezi Hudební fakultou JAMU (HF JAMU) a Královskou konzervatoří v Haagu (RC Haag), kdy za pomocí technologie nízkolatenčního streamingu MVTP (modular video transmission platform) se uskuteční společný koncert a masterclass studentů a pedagogů kateder historické interpretace na HF JAMU a RC Haag. Koncert a masterclass slouží jako platforma pro kvalitativní výzkum mezi účastníky, kteří hodnotí potenciál a budoucnost využití technologie MVTP v rámci hudebního vzdělávání a mezinárodních hudebních spoluprací. Prezentace představí nejen základní poznatky využití digitálních technologií v oblasti hudebního vzdělávání, ale také samotný projekt a výsledky kvalitativního výzkumu mezi zapojenými hudebníky a technickým personálem.

Anglicky

New forms of learning, such as collaborative, peer learning or blended learning, which combines elements of face-to-face and digital learning, are also emerging in music education in higher education. In the field of music education, or rather in the field of teaching to play a musical instrument, the use of technology is still in its infancy, due to the technical complexity.This conference paper will present an international project between the Faculty of Music of the Janáček Academy (HF JAMU) and the Royal Conservatory of The Hague (RC The Hague), where a joint concert and masterclass of students and teachers from the departments of historical performance at HF JAMU and RC The Hague will be held using the low-latency streaming technologyMVTP (modular video transmission platform). The concert and masterclass serves as a platform for qualitative research among the participants, who are evaluating the potential and future of the use of MVTP technology in music education and international musical collaborations.The presentation will present not only the basic knowledge of the use of digital technology in music education, but also the project itself and the results of qualitative research among the musicians and technical staff involved.