i 2023

Řeč jako suvenýr

REC, Jan a Barbora FUKALOVÁ

Základní údaje

Originální název

Řeč jako suvenýr

Název česky

Řeč jako suvenýr

Název anglicky

Keepsaking speech

Vydání

2023

Nakladatel

Research Catalogue

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Umělecké realizace

Obor

60404 Folklore studies

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Divadelní fakulta

Klíčová slova česky

umělecký výzkum; tvůrčí proces; tvůrčí deníky; metodologie; kompozice; dokumentární film; čeština; jazyk; řeč; Mongolsko; Mongolové; kulturní vazba; etnografie; krajina

Klíčová slova anglicky

artistic research; creative process; creator's journal; methodology; composition; documentary; Czech language; language; speech; Mongolia; Mongolians; cultural connection; etnography; landscape

Štítky

Změněno: 24. 3. 2024 22:52, doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D.

Anotace

V originále

Internetová multimediální expozice Řeč jako suvenýr mapuje tvůrčí proces vzniku dokumentárního filmu. Zahrnuje koncepční úvahy, dilemata, s nimiž se tvůrci vypořádávali, důležitá rozhodnutí, která učinili, časovou osu natáčení a postprodukce i osobní deníkové zápisy obou tvůrců. Též představuje užitou metodologii a vysvětluje důvody jejího výběru a v neposlední řadě prezentuje závěry, k nimž tvůrci reflexí celého tvůrčího procesu dospěli. Expozice jako celek by měla být užitečná především jiným tvůrcům, kteří se mnohdy potýkají s týmiž problémy, aby se mohli vyvarovat některých chyb, kterých jsme se dopustili, anebo zkrátka aby nemuseli panikařit ve chvílích, kdy dílo začne klást odpor, protože jim umožní uvidět, že některé fáze tvůrčího procesu zkrátka obnášejí boj, nezávisle na konkrétním tvůrci.

Anglicky

The online multimedia exposition Keepsaking speech captures creative processes connected to documentary-making. It includes conceptual considerations, dilemmas authors had to face, important decisions they had to make, filming and editing timelines as well as personal diaries written by both documentarists. It also introduces methodology and explains reasons, why was this methodology chosen. Last, but not least, it presents conclusions authors made after reflecting the whole documentary-making process. This exposition shall be useful especially to other authors, who often have to face the very same troubles, so that they can avoid some mistakes we have made, or simply so that they do not have to panic, when their creation starts resisting, because they get a chance to notice, that some parts of creative processes simply include fighting, independently on paricular authors.