x 2022

Specifika a možnosti dramatické výchovy v mezigenerační skupině Neslyšících

PAVLŮ, Kristýna and Veronika BROULÍKOVÁ

Basic information

Original name

Specifika a možnosti dramatické výchovy v mezigenerační skupině Neslyšících

Name in Czech

Specifika a možnosti dramatické výchovy v mezigenerační skupině Neslyšících

Name (in English)

Specifics and possibilities of drama education in an intergenerational group of people with hearing impairment

Edition

2022

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Projekty výzkumu a vývoje

Field of Study

60403 Performing arts studies

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Theatre Faculty

Keywords (in Czech)

mezigenerační skupina; senioři; děti; dramatická výchova; sluchově postižení; znakový jazyk

Keywords in English

Intergenerational group;seniors;children; drama in education; hearing impairment; sign language

Links

č.projektu: VS322N0025, research and development project.
Změněno: 19/4/2024 10:36, Mgr. et Mgr. Pavla Musilová

Abstract

V originále

Výzkumná zpráva popisuje a reflektuje projekt, který se uskutečnil v mezigenerační skupině slyšících a skupině osob se sluchovým postižením. Hlavním cílem projektu bylo uskutečnit workshopy v daných cílových skupinách, modifikovat průběh workshopu pro potřeby mezigenerační skupiny a skupiny osob sluchově postižených. Na základě uskutečněných workshopů a následného vyhodnocení workshopů zpráva pojednává o specifikách dramatické výchovy v mezigenerační skupině osob sluchově postižených.

In English

The research report describes and reflects on a project in an intergenerational group of hearing people and people with impaired hearing. The main project goals were to arrange workshops for these target groups and modify exercises for the intergenerational group and the hearing-impaired group. The research report discusses the specifics of drama education in the intergenerational group of people with impaired hearing based on workshops and their evaluation.