PEŠL ŠILEROVÁ, Lucie a Ingeborg RADOK ŽÁDNÁ. Entrepreneurial mindset in classical music: focus on tertiary education. In Sabina Vidulin. Music Pedagogy in the Context of Present and Future Changes 8. 8. vyd. Pula: Muzička akademija u Puli, 2023, s. 473-495. ISBN 978-953-377-017-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Entrepreneurial mindset in classical music: focus on tertiary education
Název česky Orientace na podnikání v oblasti klasické hudby: zaměřeno na vysokoškolské prostředí
Autoři PEŠL ŠILEROVÁ, Lucie (203 Česká republika, garant, domácí) a Ingeborg RADOK ŽÁDNÁ (203 Česká republika).
Vydání 8. vyd. Pula, Music Pedagogy in the Context of Present and Future Changes 8, od s. 473-495, 23 s. 2023.
Nakladatel Muzička akademija u Puli
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 60403 Performing arts studies
Stát vydavatele Chorvatsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Organizační jednotka Hudební fakulta
ISBN 978-953-377-017-8
Klíčová slova česky klasická hudba; zaměstnanost; VŠ vzdělávání; management
Klíčová slova anglicky classical music; employment; higher education; management
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. PhDr. Petr Lyko, Ph.D. et Ph.D., učo 5794. Změněno: 12. 3. 2024 11:16.
Anotace
The field of classical music is changing radically – music is disseminated differently, consumed and performed differently compared to the past. The career of a musician is also changing, usually combining several types of jobs and professions. Most higher education music institutions are responding to these changes, although curriculum transformation cannot replicate the speed of change in the art music environment. This article focuses on the employment of graduates of music colleges and the response of Czech educational institutions to changes in the music profession.
Anotace česky
Oblast klasické hudby se radikálně proměňuje – hudba se ve srovnání s minulostí jinak šíří, jinak konzumuje, jinak provozuje. Mění se i kariéra hudebníka, který většinou kombinuje několik typů zaměstnání i profesí. Většina vysokoškolských hudebních institucí na tyto změny reaguje, přestože proměna kurikulí nemůže kopírovat rychlost změn v uměleckém hudebním prostředí. Článek se zaměřuje na uplatnění absolventů vysokých hudebních škol a reakci českých vzdělávacích institucí na změny profese hudebníka.
VytisknoutZobrazeno: 4. 5. 2024 06:03