2023
Entrepreneurial mindset in classical music: focus on tertiary education
PEŠL ŠILEROVÁ, Lucie a Ingeborg RADOK ŽÁDNÁZákladní údaje
Originální název
Entrepreneurial mindset in classical music: focus on tertiary education
Název česky
Orientace na podnikání v oblasti klasické hudby: zaměřeno na vysokoškolské prostředí
Autoři
PEŠL ŠILEROVÁ, Lucie (203 Česká republika, garant, domácí) a Ingeborg RADOK ŽÁDNÁ (203 Česká republika)
Vydání
8. vyd. Pula, Music Pedagogy in the Context of Present and Future Changes 8, od s. 473-495, 23 s. 2023
Nakladatel
Muzička akademija u Puli
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
60403 Performing arts studies
Stát vydavatele
Chorvatsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Organizační jednotka
Hudební fakulta
ISBN
978-953-377-017-8
Klíčová slova česky
klasická hudba; zaměstnanost; VŠ vzdělávání; management
Klíčová slova anglicky
classical music; employment; higher education; management
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 12. 3. 2024 11:16, doc. PhDr. Petr Lyko, Ph.D. et Ph.D.
V originále
The field of classical music is changing radically – music is disseminated differently, consumed and performed differently compared to the past. The career of a musician is also changing, usually combining several types of jobs and professions. Most higher education music institutions are responding to these changes, although curriculum transformation cannot replicate the speed of change in the art music environment. This article focuses on the employment of graduates of music colleges and the response of Czech educational institutions to changes in the music profession.
Česky
Oblast klasické hudby se radikálně proměňuje – hudba se ve srovnání s minulostí jinak šíří, jinak konzumuje, jinak provozuje. Mění se i kariéra hudebníka, který většinou kombinuje několik typů zaměstnání i profesí. Většina vysokoškolských hudebních institucí na tyto změny reaguje, přestože proměna kurikulí nemůže kopírovat rychlost změn v uměleckém hudebním prostředí. Článek se zaměřuje na uplatnění absolventů vysokých hudebních škol a reakci českých vzdělávacích institucí na změny profese hudebníka.