D 2023

Entrepreneurial mindset in classical music: focus on tertiary education

PEŠL ŠILEROVÁ, Lucie a Ingeborg RADOK ŽÁDNÁ

Základní údaje

Originální název

Entrepreneurial mindset in classical music: focus on tertiary education

Název česky

Orientace na podnikání v oblasti klasické hudby: zaměřeno na vysokoškolské prostředí

Autoři

PEŠL ŠILEROVÁ, Lucie (203 Česká republika, garant, domácí) a Ingeborg RADOK ŽÁDNÁ (203 Česká republika)

Vydání

8. vyd. Pula, Music Pedagogy in the Context of Present and Future Changes 8, od s. 473-495, 23 s. 2023

Nakladatel

Muzička akademija u Puli

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

60403 Performing arts studies

Stát vydavatele

Chorvatsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Organizační jednotka

Hudební fakulta

ISBN

978-953-377-017-8

Klíčová slova česky

klasická hudba; zaměstnanost; VŠ vzdělávání; management

Klíčová slova anglicky

classical music; employment; higher education; management

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 12. 3. 2024 11:16, doc. PhDr. Petr Lyko, Ph.D. et Ph.D.

Anotace

V originále

The field of classical music is changing radically – music is disseminated differently, consumed and performed differently compared to the past. The career of a musician is also changing, usually combining several types of jobs and professions. Most higher education music institutions are responding to these changes, although curriculum transformation cannot replicate the speed of change in the art music environment. This article focuses on the employment of graduates of music colleges and the response of Czech educational institutions to changes in the music profession.

Česky

Oblast klasické hudby se radikálně proměňuje – hudba se ve srovnání s minulostí jinak šíří, jinak konzumuje, jinak provozuje. Mění se i kariéra hudebníka, který většinou kombinuje několik typů zaměstnání i profesí. Většina vysokoškolských hudebních institucí na tyto změny reaguje, přestože proměna kurikulí nemůže kopírovat rychlost změn v uměleckém hudebním prostředí. Článek se zaměřuje na uplatnění absolventů vysokých hudebních škol a reakci českých vzdělávacích institucí na změny profese hudebníka.