V originále
Multimediální projekt Reakce K představuje symbolický návrat varhan přesunutých za nejasných okolností v 50. letech 20. století ze zrušené vězeňské kaple brněnské Káznice do novostavby kostela v Úsobrně. Hudební skladatel, varhaník a improvizátor Peter Graham vytvořil volnou improvizací a různými technikami hry rozsáhlý hudební materiál, který byl roztříděn a zpracován. K tomuto zvukovému materiálu vznikla odpovídající imitační zvuková banka vybraných akustických nástrojů. Projekt probíhal v několika fázích, přičemž každá fáze měla jiný výstup a řešila jiné teoretické otázky. Prvotní zvukový materiál byl zakomponován do zvukové multikanálové instalace, do skladby spojující instalaci s vystoupením akustického hudebního ansámblu, a nakonec i do studiové zvukové kompozice pro rozhlasové vysílání. Text popisuje práci stóny i hluky jako významnými kompozičními prvky, vztahy a přechody mezi kompozicí a improvizací, souvislosti mezi koncertem a zvukovou instalací a přenos site-specific hudby do fixního tvaru rozhlasové kompozice.
Anglicky
The multimedia project Reakce K represents the symbolic return of the organ moved under unclear circumstances in the 1950s from the closed prison chapel of the Brno Penitentiary to the new church building in Úsobrno. Music composer, organist, and improviser Peter Graham has created extensive musical material through free improvisation and various playing techniques, which has been sorted and processed. A corresponding imitation sound bank of selected acoustic instruments was created for this sound material. The project took place in several phases, with each phase having a different output and solving different theoretical questions. The original sound material was incorporated into a multi-channel sound installation, into a composition mixing installation and acoustic music ensemble, and finally into a studio sound composition for radio broadcasting. The text describes working with tones and noises as important compositional elements, relationships, and transitions between composition and improvisation, connections between concert and sound installation, and the transfer of site-specific music into a fixed form of radio composition.