k 2023

Entrepreneurial Mindset in Classical Music: Focus on Tertiary Education

PEŠL ŠILEROVÁ, Lucie a Ingeborg RADOK ŽÁDNÁ

Základní údaje

Originální název

Entrepreneurial Mindset in Classical Music: Focus on Tertiary Education

Název česky

Podnikatelské kompetence v múzických umění: Nové výzvy ve vysokoškolském vzdělávání

Autoři

PEŠL ŠILEROVÁ, Lucie a Ingeborg RADOK ŽÁDNÁ

Vydání

8th International Symposium of Music Pedagogues, 2023

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

60403 Performing arts studies

Stát vydavatele

Chorvatsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Hudební fakulta

Klíčová slova česky

zaměstnanost; klasická hudba; vzdělání; konzervatoře; umělecké VŠ; ZUŠ; orchestry; nezbytné kompetence

Klíčová slova anglicky

employment; classical music; education; conservatories; art universities; basic art schools; orchestras; necessary competencies

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 28. 3. 2024 09:13, doc. PhDr. Petr Lyko, Ph.D. et Ph.D.

Anotace

V originále

The field of classical music is changing radically – music is disseminated differently, consumed and performed differently compared to the past. The career of a musician is also changing, usually combining several types of jobs and professions. Most higher education music institutions are responding to these changes, although curriculum transformation cannot replicate the speed of change in the art music environment. The presentation focuses on the characteristics of the situation in the Czech Republic, specifically on the employment of music university graduates.

Česky

Oblast klasické hudby se radikálně mění – hudba se jinak šíří, ve srovnání s minulostí se je jinak konzumována a prezentována. Mění se i kariéra hudebníka, která obvykle kombinuje několik typů zaměstnání a profesí. Většina vysokoškolských hudebních institucí na tyto změny reaguje, i když transformace kurikula nemůže kopírovat rychlost změn v prostředí umělecké hudby. Prezentace se zaměřuje na charakteristiku situace v České republice, konkrétně pak na uplatnění absolventů hudebních vysokých škol.