Detailed Information on Publication Record
2022
Experimentální film v dobách post multimediálních
MORALES, RodrigoBasic information
Original name
Experimentální film v dobách post multimediálních
Name (in English)
Experimental film in postmultimedia times
Authors
Edition
CINE DIALOG Konference výzkumu uměleckou tvorbou a médií 2022, 2022
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
60405 Studies on Film, Radio and Television
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Music
Keywords (in Czech)
vizuální kompozice;film; experimentalní;kamera; světlo; barva
Keywords in English
visual compositon; experimental; camera; light; color
Změněno: 26/3/2023 23:02, Mgr. Rodrigo Morales
V originále
Experimentální film v dobách post multimediálních - je evidentní, že rozvoj digitálních technologií a nové možnosti tvorby se jedinečným způsobem demokratizovaly. Objevuje se nový typ publika s vlastnostmi a nároky, které jsou spojeny s rostoucí potřebou uspokojovat nové intelektuální a estetické potřeby. Určitá část publika také vyžaduje náročnější podněty. Proto je iluzorní podceňovat intelektuální možnosti samotného publika, jehož možnosti absorpce komplexnějších sdělení se vyvíjely na vyšší úrovni. Je nutné si vážně uvědomit, že ve skutečném a poctivém autorském filmu by neměly být konformně přejímány již zažité modely. Experimentální kinematografie musí rozbít takové koncepty, jít provokativně před veřejnost a přinést takovou konfrontaci, která podpoří intelektuální růst. Změnily se možnosti jazyka kamery, střihu, atd. Proto je nezbytné změnit i obecný jazyk a dramaturgii samotného filmu. Experimentální kinematografie může být předvojem, který boří staré manifesty a přináší nové naděje.
In English
Experimental film in postmultimedia times - It is evident that the development of digital technologies and the new possibilities of creation have been democratized in a unique way. But at the same time, new audiences are emerging, with characteristics and demands that are linked to the increasing need to satisfy new intellectual and aesthetic needs. A certain public also wants to see more complex things to develop themselves. That is why it is illusory to dismiss the possibilities of the public. At the same time that it is necessary to be seriously aware that in truthfully and honestly auteur cinema it should not be conformist or adopt already accepted and viable models. Experimental cinema must break such concepts and go provocatively in front of the public and propose a confrontation that encourages intellectual growth. We changed the camera language options, we changed the montage options. Change the general language of the movie itself. Experimental cinema could be avanguard that collapses the old manifestos and bring new hopes.