Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@proceedings{13526, author = {Slavíková, Hana}, keywords = {pathos, sacrifice, history, Central Europe, essay, film, theatre, dramaturgy}, language = {cze}, title = {Patos, oběť, pieta aneb prostor pro historická nedorozumění v středoevropské kultuře – autorská performativní esej}, url = {https://www.facebook.com/photo?fbid=671629971331569&set=a.592610372566863}, year = {2022} }
TY - GEN ID - 13526 AU - Slavíková, Hana PY - 2022 TI - Patos, oběť, pieta aneb prostor pro historická nedorozumění v středoevropské kultuře – autorská performativní esej KW - pathos, sacrifice, history, Central Europe, essay, film, theatre, dramaturgy UR - https://www.facebook.com/photo?fbid=671629971331569&set=a.592610372566863 N2 - Performativní esej je autorským tvarem na pomezí filmu a divadla. Vychází z principu uměleckího výzkumu. Staví na přímé komunikaci autora/performera s fragmenty promítnutého filmového díla, na něž bezprostředně reaguje před diváky. Rámec tvoří faktografické historické záchytné body, do nichž ve spojení s emocí vzbuzenou filmovým dílem vstupuje bezprostřední narativní rekonstrukce autentického prožitku. V tomto případě jde obrazy z Terezínského ghetta, do nichž vstupuje vnitřní vnímání dítěte, které jde do káznice navštívit svého otce, zadrženého v důsledku politických čistek v 50. letech minulého století. Subjektivní historie se prolíná s tou domněle objektivní. Vystoupení není a nesmí být vázáno pevně daným textem, jakkoliv mu předchází rozsáhlé rešerše. Jeho esence je postavena na improvizaci, vycházející výhradně z kontaktu s publikem. Podobně jako u psané eseje jde o propojení mnoha vrstev a schopnost vycítit bezprostřední asociační tah, který určí, co z plánovaných témat a motivů má zůstat stranou. Jde o autorské zkoumání možností přenesení principů eseje do filmově divadelního prostoru a modu. ER -
SLAVÍKOVÁ, Hana. \textit{Patos, oběť, pieta aneb prostor pro historická nedorozumění v středoevropské kultuře – autorská performativní esej (Pathos, sacrifice, pieta or space for historical misunderstandings in Central European culture - author's performative essay)}. 2022.
|