e
2022
Jak se učí film v Evropě? Analýzy metodik, učebnic a odborných textů
HLAVICOVÁ, Lucie and Pavel BEDNAŘÍK
Basic information
Original name
Jak se učí film v Evropě? Analýzy metodik, učebnic a odborných textů
Name in Czech
Jak se učí film v Evropě? Analýzy metodik, učebnic a odborných textů
Name (in English)
How is film taught in Europe? Analyzes of methodologies, textbooks and professional texts
Edition
Praha, 57 pp. 2022
Publisher
Asociace pro filmovou a audiovizuální výchovu, z. s.
Other information
Type of outcome
Přehledové a vzdělávací texty
Field of Study
60405 Studies on Film, Radio and Television
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Theatre Faculty
Keywords (in Czech)
filmová výchova, audiovizuální výchova, filmové vzdělávání, všeobecné vzdělávání, neformální vzdělávání, filmová gramotnost, metodologie, analýza
Keywords in English
film education, audiovisual education, general education, non‑formal education, film literacy, methodology, analysis
V originále
Souhrn analýz a rešerší evropských publikací, věnujících se filmové a audiovizuální výchově. Jedná se o výběr zásadních textů formálního i neformálního vzdělávání, textů analytických, normotvorných, metodických i konkrétních materiálů pro pedagogy, žáky i širokou veřejnost napříč Evropou. Cílem je přinést ucelený přehled dosavadních poznatků a možných přístupů k výuce filmové a audiovizuální výchovy, který bude sloužit jako inspirace pro vznik dalších vzdělávacích programů a materiálů.
In English
Summary of research on European publications related to film and audiovisual education. Paper provides a selection of essential texts for formal and non‑formal education, analytical, normative, methodological and specific materials for teachers, students and the general public from different European countries. The aim is to provide a comprehensive overview of existing knowledge and possible approaches towards teaching film and audiovisual education, which serves as an inspiration for the development of further educational programmes and mate‑ rials.
Displayed: 26/11/2024 02:30