e 2022

Jak se učí film v Evropě? Analýzy metodik, učebnic a odborných textů

HLAVICOVÁ, Lucie and Pavel BEDNAŘÍK

Basic information

Original name

Jak se učí film v Evropě? Analýzy metodik, učebnic a odborných textů

Name in Czech

Jak se učí film v Evropě? Analýzy metodik, učebnic a odborných textů

Name (in English)

How is film taught in Europe? Analyzes of methodologies, textbooks and professional texts

Authors

HLAVICOVÁ, Lucie and Pavel BEDNAŘÍK

Edition

Praha, 57 pp. 2022

Publisher

Asociace pro filmovou a audiovizuální výchovu, z. s.

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Přehledové a vzdělávací texty

Field of Study

60405 Studies on Film, Radio and Television

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

Odkaz na plné znění textu umístěného na oborovém portálu filmvychova.cz

Organization unit

Theatre Faculty

Keywords (in Czech)

filmová výchova, audiovizuální výchova, filmové vzdělávání, všeobecné vzdělávání, neformální vzdělávání, filmová gramotnost, metodologie, analýza

Keywords in English

film education, audiovisual education, general education, non‑formal education, film literacy, methodology, analysis

Tags

analýza, audiovizuální výchova, filmová gramotnost, filmová výchova, filmové vzdělávání, metodologie, neformální vzdělávání, všeobecné vzdělávání
Změněno: 6/3/2024 10:07, MgA. Lucie Hlavicová

Abstract

ORIG EN

V originále

Souhrn analýz a rešerší evropských publikací, věnujících se filmové a audiovizuální výchově. Jedná se o výběr zásadních textů formálního i neformálního vzdělávání, textů analytických, normotvorných, metodických i konkrétních materiálů pro pedagogy, žáky i širokou veřejnost napříč Evropou. Cílem je přinést ucelený přehled dosavadních poznatků a možných přístupů k výuce filmové a audiovizuální výchovy, který bude sloužit jako inspirace pro vznik dalších vzdělávacích programů a materiálů.

In English

Summary of research on European publications related to film and audiovisual education. Paper provides a selection of essential texts for formal and non‑formal education, analytical, normative, methodological and specific materials for teachers, students and the general public from different European countries. The aim is to provide a comprehensive overview of existing knowledge and possible approaches towards teaching film and audiovisual education, which serves as an inspiration for the development of further educational programmes and mate‑ rials.
Displayed: 26/11/2024 02:30