2022
Jak se učí film v Evropě? Analýzy metodik, učebnic a odborných textů
HLAVICOVÁ, Lucie a Pavel BEDNAŘÍKZákladní údaje
Originální název
Jak se učí film v Evropě? Analýzy metodik, učebnic a odborných textů
Název česky
Jak se učí film v Evropě? Analýzy metodik, učebnic a odborných textů
Název anglicky
How is film taught in Europe? Analyzes of methodologies, textbooks and professional texts
Autoři
HLAVICOVÁ, Lucie a Pavel BEDNAŘÍK
Vydání
Praha, 57 s. 2022
Nakladatel
Asociace pro filmovou a audiovizuální výchovu, z. s.
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Přehledové a vzdělávací texty
Obor
60405 Studies on Film, Radio and Television
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Divadelní fakulta
Klíčová slova česky
filmová výchova, audiovizuální výchova, filmové vzdělávání, všeobecné vzdělávání, neformální vzdělávání, filmová gramotnost, metodologie, analýza
Klíčová slova anglicky
film education, audiovisual education, general education, non‑formal education, film literacy, methodology, analysis
Štítky
Změněno: 6. 3. 2024 10:07, MgA. Lucie Hlavicová
V originále
Souhrn analýz a rešerší evropských publikací, věnujících se filmové a audiovizuální výchově. Jedná se o výběr zásadních textů formálního i neformálního vzdělávání, textů analytických, normotvorných, metodických i konkrétních materiálů pro pedagogy, žáky i širokou veřejnost napříč Evropou. Cílem je přinést ucelený přehled dosavadních poznatků a možných přístupů k výuce filmové a audiovizuální výchovy, který bude sloužit jako inspirace pro vznik dalších vzdělávacích programů a materiálů.
Anglicky
Summary of research on European publications related to film and audiovisual education. Paper provides a selection of essential texts for formal and non‑formal education, analytical, normative, methodological and specific materials for teachers, students and the general public from different European countries. The aim is to provide a comprehensive overview of existing knowledge and possible approaches towards teaching film and audiovisual education, which serves as an inspiration for the development of further educational programmes and mate‑ rials.