e 2022

Jak se učí film v Evropě? Analýzy metodik, učebnic a odborných textů

HLAVICOVÁ, Lucie a Pavel BEDNAŘÍK

Základní údaje

Originální název

Jak se učí film v Evropě? Analýzy metodik, učebnic a odborných textů

Název česky

Jak se učí film v Evropě? Analýzy metodik, učebnic a odborných textů

Název anglicky

How is film taught in Europe? Analyzes of methodologies, textbooks and professional texts

Autoři

HLAVICOVÁ, Lucie a Pavel BEDNAŘÍK

Vydání

Praha, 57 s. 2022

Nakladatel

Asociace pro filmovou a audiovizuální výchovu, z. s.

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Přehledové a vzdělávací texty

Obor

60405 Studies on Film, Radio and Television

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Divadelní fakulta

Klíčová slova česky

filmová výchova, audiovizuální výchova, filmové vzdělávání, všeobecné vzdělávání, neformální vzdělávání, filmová gramotnost, metodologie, analýza

Klíčová slova anglicky

film education, audiovisual education, general education, non‑formal education, film literacy, methodology, analysis
Změněno: 6. 3. 2024 10:07, MgA. Lucie Hlavicová

Anotace

V originále

Souhrn analýz a rešerší evropských publikací, věnujících se filmové a audiovizuální výchově. Jedná se o výběr zásadních textů formálního i neformálního vzdělávání, textů analytických, normotvorných, metodických i konkrétních materiálů pro pedagogy, žáky i širokou veřejnost napříč Evropou. Cílem je přinést ucelený přehled dosavadních poznatků a možných přístupů k výuce filmové a audiovizuální výchovy, který bude sloužit jako inspirace pro vznik dalších vzdělávacích programů a materiálů.

Anglicky

Summary of research on European publications related to film and audiovisual education. Paper provides a selection of essential texts for formal and non‑formal education, analytical, normative, methodological and specific materials for teachers, students and the general public from different European countries. The aim is to provide a comprehensive overview of existing knowledge and possible approaches towards teaching film and audiovisual education, which serves as an inspiration for the development of further educational programmes and mate‑ rials.