B 2022

Dějiny klavírního umění. Vývoj klavírní tvorby od počátků po současnost

SCHNIERER, Miloš a Alice RAJNOHOVÁ

Základní údaje

Originální název

Dějiny klavírního umění. Vývoj klavírní tvorby od počátků po současnost

Název česky

Dějiny klavírního umění. Vývoj klavírní tvorby od počátků po současnost

Název anglicky

History of piano art. The development of piano creation from the beginnings to the present

Autoři

SCHNIERER, Miloš (203 Česká republika, domácí) a Alice RAJNOHOVÁ (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Brno, 384 s. 2022

Nakladatel

JAMU

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

60403 Performing arts studies

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Organizační jednotka

Hudební fakulta

ISBN

978-80-7460-208-5

Klíčová slova česky

klavírní umění; klavírní literatura; dějiny; výzkum; analýza

Klíčová slova anglicky

piano art; piano literature; history; research; analysis

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 20. 2. 2023 20:39, doc. PhDr. Petr Lyko, Ph.D. et Ph.D.

Anotace

V originále

Monografie reflektuje problematiku vývoje klavírního umění formou standardního muzikologického výzkumu, stejně jako odráží poznatky autorů získané realizací vlastního uměleckého výzkumu (tzv. Artistic research). Metodologicky vychází z chronologicko-srovnávací metody, kdy navazuje v dílčích stylových otázkách na názory estetiků a obecné kulturní dějiny. Ve výkladu jednotlivých autorů a jejich skladeb se soustřeďuje na podstatné charakteristiky jejich kompozičních technik a selektivních analýz konkrétních skladeb, čemuž napomáhají vybrané notové příklady.

Anglicky

The monograph deals with the development of piano art by means of standard research methods used in musicology. At the same time, the work deals with the findings of both authors gained through their own artistic research. In terms of the methodology, it uses the chronological-comparative method and follows the general cultural history and opinions of aestheticians. The interpretation of the individual authors and their compositions focuses on the significant characteristics of their compositional techniques and selective analyses of individual compositions. There are sheet samples which help to deal with that.