2022
Reklama v činnosti varhanářské firmy Tuček – produkce firmy Tuček prismatem reklamy
LYKO, PetrZákladní údaje
Originální název
Reklama v činnosti varhanářské firmy Tuček – produkce firmy Tuček prismatem reklamy
Název anglicky
Advertising in the Activity of the Tuček Organ Company – Production of the Tuček Company by Means of Advertising
Autoři
LYKO, Petr (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Muzikologické fórum, 2022, 1805-3866
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
60403 Performing arts studies
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Hudební fakulta
Klíčová slova anglicky
organ company Tuček; advertisement; marketing strategy; organ
Změněno: 30. 11. 2022 16:16, doc. PhDr. Petr Lyko, Ph.D. et Ph.D.
V originále
Článek reflektuje fenomén reklamy u varhanářské firmy Tuček, která rozvíjela své aktivity v letech 1869-1951 v Kutné Hoře. Na problematiku pohlíží nejen skrze standardní metody organologického, či hudebně historiografického výzkumu, ale zkoumání rozšiřuje i o přístupy teorie marketingové komunikace. Heuristickým základem přeložené reflexe je analýza dobových reklamních materiálů dané firmy, zejména inzercí v časopise Cyril a samostatných reklamních katalogů, či ceníků. Zjištěné poznatky jsou následně konfrontovány s principy marketingového mixu. Svými zjištěními studie dokládá profilaci firmy Tuček coby velké varhanářské továrny reagující na aktuální trendy ve varhanářství konce 19. a první poloviny 20. století i na poli marketingové strategie.
Anglicky
he article reflects on the phenomenon of advertising in the Tuček organ firm, which developed its activities in Kutná Hora between 1869 and 1951. It looks at the issue not only through the standard methods of organological or music historiographical research, but also extends the research with the approaches of marketing communication theory. The heuristic basis of the translated reflection is the analysis of contemporary advertising materials of the company in question, especially advertisements in the magazine Cyril and separate advertising catalogues or price lists. The findings are then confronted with the principles of the marketing mix. The findings of the study demonstrate the profiling of Tuček as a large organ factory responding to current trends in organ building in the late 19th and first half of the 20th century and in the field of marketing strategy.