J 2022

Reklama v činnosti varhanářské firmy Tuček – produkce firmy Tuček prismatem reklamy

LYKO, Petr

Základní údaje

Originální název

Reklama v činnosti varhanářské firmy Tuček – produkce firmy Tuček prismatem reklamy

Název anglicky

Advertising in the Activity of the Tuček Organ Company – Production of the Tuček Company by Means of Advertising

Autoři

LYKO, Petr (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Muzikologické fórum, 2022, 1805-3866

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

60403 Performing arts studies

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Hudební fakulta

Klíčová slova anglicky

organ company Tuček; advertisement; marketing strategy; organ
Změněno: 30. 11. 2022 16:16, doc. PhDr. Petr Lyko, Ph.D. et Ph.D.

Anotace

V originále

Článek reflektuje fenomén reklamy u varhanářské firmy Tuček, která rozvíjela své aktivity v letech 1869-1951 v Kutné Hoře. Na problematiku pohlíží nejen skrze standardní metody organologického, či hudebně historiografického výzkumu, ale zkoumání rozšiřuje i o přístupy teorie marketingové komunikace. Heuristickým základem přeložené reflexe je analýza dobových reklamních materiálů dané firmy, zejména inzercí v časopise Cyril a samostatných reklamních katalogů, či ceníků. Zjištěné poznatky jsou následně konfrontovány s principy marketingového mixu. Svými zjištěními studie dokládá profilaci firmy Tuček coby velké varhanářské továrny reagující na aktuální trendy ve varhanářství konce 19. a první poloviny 20. století i na poli marketingové strategie.

Anglicky

he article reflects on the phenomenon of advertising in the Tuček organ firm, which developed its activities in Kutná Hora between 1869 and 1951. It looks at the issue not only through the standard methods of organological or music historiographical research, but also extends the research with the approaches of marketing communication theory. The heuristic basis of the translated reflection is the analysis of contemporary advertising materials of the company in question, especially advertisements in the magazine Cyril and separate advertising catalogues or price lists. The findings are then confronted with the principles of the marketing mix. The findings of the study demonstrate the profiling of Tuček as a large organ factory responding to current trends in organ building in the late 19th and first half of the 20th century and in the field of marketing strategy.