k 2022

Digitální transformace v oblasti performativního umění

PECLOVÁ, Daniela

Basic information

Original name

Digitální transformace v oblasti performativního umění

Name in Czech

Digitální transformace v oblasti performativního umění

Name (in English)

Digital transformation in Performing Arts

Edition

Teritoria umění, 2022

Other information

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Field of Study

60400 6.4 Arts

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

Organization unit

Faculty of Music

Keywords (in Czech)

digitalizace, digitální transformace, performativní umění, klasická hudba

Keywords in English

digitization, digitalization, music, classical music, performing arts
Změněno: 29/11/2022 16:03, MgA. Daniela Peclová

Abstract

V originále

Digitalizace se projevuje ve všech oblastech řízení nejen kulturních institucí. Digitální technologická revoluce transformovala konzumaci, distribuci, produkci a marketing kulturních produktů a služeb a má také vliv na jejich cenu či obsah. V souvislosti s touto změnou roste také publikum digitálních produktů a vzniká tak zcela nový ekosystém, který ovlivňuje i tradiční odvětví kreativních a kulturních průmyslů, kam spadá performativní umění. Otevírá se tak otázka, zda je digitalizace živých uměleckých výstupů, a jejich přístup skrze různé digitální platformy novou cestou, jak se dostat k divákům, a zda jde o komplementární distribuční kanál, nebo zda tyto platformy kanibalizují na živé formě provozování performativního umění. Ve své prezentaci bych ráda představila svůj probíhající disertační výzkum v oblasti digitální distribuce živých hudebních výstupů v oblasti artificiální hudby a opery. Nastíním současný stav disertační práce, výzkumné otázky, na kterých je výzkum založen a příklady vybraných digitálních technologií. Nastíním také harmonogram výzkumu a design výzkumu, který je založený na kvalitativním poznání formou hloubkových polostrukturovaných rozhovorů.

In Czech

Digitalizace se projevuje ve všech oblastech řízení nejen kulturních institucí. Digitální technologická revoluce transformovala konzumaci, distribuci, produkci a marketing kulturních produktů a služeb a má také vliv na jejich cenu či obsah. V souvislosti s touto změnou roste také publikum digitálních produktů a vzniká tak zcela nový ekosystém, který ovlivňuje i tradiční odvětví kreativních a kulturních průmyslů, kam spadá performativní umění. Otevírá se tak otázka, zda je digitalizace živých uměleckých výstupů, a jejich přístup skrze různé digitální platformy novou cestou, jak se dostat k divákům, a zda jde o komplementární distribuční kanál, nebo zda tyto platformy kanibalizují na živé formě provozování performativního umění. Ve své prezentaci bych ráda představila svůj probíhající disertační výzkum v oblasti digitální distribuce živých hudebních výstupů v oblasti artificiální hudby a opery. Nastíním současný stav disertační práce, výzkumné otázky, na kterých je výzkum založen a příklady vybraných digitálních technologií. Nastíním také harmonogram výzkumu a design výzkumu, který je založený na kvalitativním poznání formou hloubkových polostrukturovaných rozhovorů.