2019
Rozvoj komunikačních kompetencí novou vzdělávací metodikou, vycházející z objektivního hodnocení biosignálů performera a recipienta
REPAŠSKÁ, LuciaZákladní údaje
Originální název
Rozvoj komunikačních kompetencí novou vzdělávací metodikou, vycházející z objektivního hodnocení biosignálů performera a recipienta
Název anglicky
Development of communication competences by a new educational methodology based on the objective evaluation of performer's and recipient’s biosignals
Autoři
Vydání
2019
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Projekty výzkumu a vývoje
Obor
60403 Performing arts studies
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Divadelní fakulta
Klíčová slova česky
komunikační dovednosti; persvaze; analýza biosignálů
Klíčová slova anglicky
communication skills; persuation; biosignal analysis
Návaznosti
TJ02000293, projekt VaV.
Změněno: 24. 4. 2022 20:57, doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D.
V originále
Hlavním cílem projektu bylo vytvoření výukové metodiky pro rozvoj komunikačních kompetencí performera v oblasti přesvědčování a persvaze. Výuková metodika je souborem dokumentovaných a jednoznačných postupů, kterými dochází ke zvýšení persvaze performera směrem k recipientovi. Navržená výuková metodika je efektivnější než konvenční přístupy k tréninku komunikačních dovedností díky analýze a následnému využití poznatků o interakci performera a recipienta na úrovni fyziologických projevů. Podpůrným cílem projektu bylo vytvoření komplexního nástroje pro hodnocení efektivity persvaze. Efektivita persvaze byla hodnocena objektivně pomocí analýzy biologických signálů, měřených simultánně u performera i recipienta během jejich vzájemné interakce a doplněna o dotazníkové šetření. Projekt byl realizován v letech 2019-2021 v rámci programu ZÉTA Technologické agentury ČR, číslo projektu TJ02000293. Hlavním řešitelem bylo Vysoké učení technické v Brně, spoluřešiteli JAMU a Masarykova univerzita.
Anglicky
The main objective of the project was to create a teaching methodology for the development of the performer's communication skills in persuasion. The teaching methodology consists of documented and well-defined procedures that increase the persuasion of the performer towards the recipient. The proposed methodology is based on analysis of physiological parameters of performer and recipient, therefore it is expected to be more efficient than conventional one. The second objective of the project was to create a software tool for assessing the effectiveness of persuasion. Efficiency of persuasion is evaluated by analyzing the biological signals measured simultaneously by the performer and recipient during their interaction. The project was supported by the ZÉTA program of the Technology Agency of the Czech Republic, project number TJ02000293. The main realizator - Brno University of Technology, the co-realizators - Janáček Academy of Performing Arts and Masaryk University. Period of realization: 2019-2021.