D 2021

Muzeum zavřené ≠ spící

SOLDÁNOVÁ, Anna

Basic information

Original name

Muzeum zavřené ≠ spící

Name in Czech

Muzeum zavřené ≠ spící

Name (in English)

Museum closed ≠ sleeping

Authors

SOLDÁNOVÁ, Anna (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Mikulov, Sborník Regionálního muzea v Mikulově 2020, p. 142-150, 9 pp. 2021

Publisher

Regionální muzeum v Mikulově, p.o.

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

60401 Arts, Art history

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

Organization unit

Theatre Faculty

ISBN

978-80-85088-57-1

Keywords (in Czech)

muzejní management, marketing, pandemie, COVID-19, práce s komunitou, audience development, programy pro veřejnost, adaptibilita

Keywords in English

museum management; marketing; pandemic; COVID-19; community management; audience development; programmes for public; adaptibility

Tags

audience development, community management, kulturní management, marketing, muzejní management, muzeologie, sociální sítě
Změněno: 13/4/2022 20:30, doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D.

Abstract

ORIG EN

V originále

Situace kolem pandemie koronaviru a následná mimořádná opatření ukázaly pozitivní i negativní stránky české kultury a muzejnictví. Mezi jednoznačně pozitivní patří zjištění, že kultura a kulturní scéna je v myslích českého národa neodmyslitelně spojená s národní identitou, a je tedy pro Čechy důležitá, což dokázala vlna nejrůznějších sbírek a projektů na podporu kulturních institucí pro veřejnost zavřených. Na konkrétním příkladu Regionálního muzea v Mikulově, autorka představuje jednotlivá opatření, která muzeu umožnila nejenomže přežít první vlny opatření, která znemožnila běžný provoz, ale také upevnila pozici muzea v srdci komunity a zvýšila jeho konkurenceschopnost na regionálním trhu s kulturními statky.

In English

The situation surrounding the coronavirus pandemic and the subsequent emergency measures have shown both the positive and negative sides of Czech culture and the museum environment. Among the unequivocal positives is the realisation that culture and the cultural scene is in the minds of the Czech people intrinsically linked to national identity and is therefore important to the Czechs, as demonstrated by the wave of various collections and projects to support cultural institutions closed to the public. Using the specific example of the Regional Museum in Mikulov, the author presents individual measures that not only enabled the museum to survive the first wave of measures that made normal service impossible, but also strengthened the museum's position at the heart of the community and increased its competitiveness in the regional market for cultural goods.
Displayed: 20/11/2024 00:10