SOLDÁNOVÁ, Anna. Muzeum zavřené ≠ spící (Museum closed ≠ sleeping). In Stanislava Vrbková. Sborník Regionálního muzea v Mikulově 2020. 1st ed. Mikulov: Regionální muzeum v Mikulově, p.o., 2021, p. 142-150. ISBN 978-80-85088-57-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Muzeum zavřené ≠ spící
Name in Czech Muzeum zavřené ≠ spící
Name (in English) Museum closed ≠ sleeping
Authors SOLDÁNOVÁ, Anna (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Mikulov, Sborník Regionálního muzea v Mikulově 2020, p. 142-150, 9 pp. 2021.
Publisher Regionální muzeum v Mikulově, p.o.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 60401 Arts, Art history
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
Organization unit Theatre Faculty
ISBN 978-80-85088-57-1
Keywords (in Czech) muzejní management, marketing, pandemie, COVID-19, práce s komunitou, audience development, programy pro veřejnost, adaptibilita
Keywords in English museum management; marketing; pandemic; COVID-19; community management; audience development; programmes for public; adaptibility
Tags audience development, community management, kulturní management, marketing, muzejní management, muzeologie, sociální sítě
Changed by Changed by: doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D., učo 5216. Changed: 13/4/2022 20:30.
Abstract
Situace kolem pandemie koronaviru a následná mimořádná opatření ukázaly pozitivní i negativní stránky české kultury a muzejnictví. Mezi jednoznačně pozitivní patří zjištění, že kultura a kulturní scéna je v myslích českého národa neodmyslitelně spojená s národní identitou, a je tedy pro Čechy důležitá, což dokázala vlna nejrůznějších sbírek a projektů na podporu kulturních institucí pro veřejnost zavřených. Na konkrétním příkladu Regionálního muzea v Mikulově, autorka představuje jednotlivá opatření, která muzeu umožnila nejenomže přežít první vlny opatření, která znemožnila běžný provoz, ale také upevnila pozici muzea v srdci komunity a zvýšila jeho konkurenceschopnost na regionálním trhu s kulturními statky.
Abstract (in English)
The situation surrounding the coronavirus pandemic and the subsequent emergency measures have shown both the positive and negative sides of Czech culture and the museum environment. Among the unequivocal positives is the realisation that culture and the cultural scene is in the minds of the Czech people intrinsically linked to national identity and is therefore important to the Czechs, as demonstrated by the wave of various collections and projects to support cultural institutions closed to the public. Using the specific example of the Regional Museum in Mikulov, the author presents individual measures that not only enabled the museum to survive the first wave of measures that made normal service impossible, but also strengthened the museum's position at the heart of the community and increased its competitiveness in the regional market for cultural goods.
PrintDisplayed: 23/7/2024 14:27