D 2021

Muzeum zavřené ≠ spící

SOLDÁNOVÁ, Anna

Basic information

Original name

Muzeum zavřené ≠ spící

Name in Czech

Muzeum zavřené ≠ spící

Name (in English)

Museum closed ≠ sleeping

Authors

SOLDÁNOVÁ, Anna (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Mikulov, Sborník Regionálního muzea v Mikulově 2020, p. 142-150, 9 pp. 2021

Publisher

Regionální muzeum v Mikulově, p.o.

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Proceedings paper

Field of Study

60401 Arts, Art history

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

Publication form

printed version "print"

Organization unit

Theatre Faculty

ISBN

978-80-85088-57-1

Keywords (in Czech)

muzejní management, marketing, pandemie, COVID-19, práce s komunitou, audience development, programy pro veřejnost, adaptibilita

Keywords in English

museum management; marketing; pandemic; COVID-19; community management; audience development; programmes for public; adaptibility
Changed: 13/4/2022 20:30, doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D.

Abstract

V originále

Situace kolem pandemie koronaviru a následná mimořádná opatření ukázaly pozitivní i negativní stránky české kultury a muzejnictví. Mezi jednoznačně pozitivní patří zjištění, že kultura a kulturní scéna je v myslích českého národa neodmyslitelně spojená s národní identitou, a je tedy pro Čechy důležitá, což dokázala vlna nejrůznějších sbírek a projektů na podporu kulturních institucí pro veřejnost zavřených. Na konkrétním příkladu Regionálního muzea v Mikulově, autorka představuje jednotlivá opatření, která muzeu umožnila nejenomže přežít první vlny opatření, která znemožnila běžný provoz, ale také upevnila pozici muzea v srdci komunity a zvýšila jeho konkurenceschopnost na regionálním trhu s kulturními statky.