SOLDÁNOVÁ, Anna. Muzeum zavřené ≠ spící. In Stanislava Vrbková. Sborník Regionálního muzea v Mikulově 2020. 1. vyd. Mikulov: Regionální muzeum v Mikulově, p.o., 2021, s. 142-150. ISBN 978-80-85088-57-1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Muzeum zavřené ≠ spící
Název česky Muzeum zavřené ≠ spící
Název anglicky Museum closed ≠ sleeping
Autoři SOLDÁNOVÁ, Anna (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Mikulov, Sborník Regionálního muzea v Mikulově 2020, od s. 142-150, 9 s. 2021.
Nakladatel Regionální muzeum v Mikulově, p.o.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 60401 Arts, Art history
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Organizační jednotka Divadelní fakulta
ISBN 978-80-85088-57-1
Klíčová slova česky muzejní management, marketing, pandemie, COVID-19, práce s komunitou, audience development, programy pro veřejnost, adaptibilita
Klíčová slova anglicky museum management; marketing; pandemic; COVID-19; community management; audience development; programmes for public; adaptibility
Štítky audience development, community management, kulturní management, marketing, muzejní management, muzeologie, sociální sítě
Změnil Změnila: doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D., učo 5216. Změněno: 13. 4. 2022 20:30.
Anotace
Situace kolem pandemie koronaviru a následná mimořádná opatření ukázaly pozitivní i negativní stránky české kultury a muzejnictví. Mezi jednoznačně pozitivní patří zjištění, že kultura a kulturní scéna je v myslích českého národa neodmyslitelně spojená s národní identitou, a je tedy pro Čechy důležitá, což dokázala vlna nejrůznějších sbírek a projektů na podporu kulturních institucí pro veřejnost zavřených. Na konkrétním příkladu Regionálního muzea v Mikulově, autorka představuje jednotlivá opatření, která muzeu umožnila nejenomže přežít první vlny opatření, která znemožnila běžný provoz, ale také upevnila pozici muzea v srdci komunity a zvýšila jeho konkurenceschopnost na regionálním trhu s kulturními statky.
Anotace anglicky
The situation surrounding the coronavirus pandemic and the subsequent emergency measures have shown both the positive and negative sides of Czech culture and the museum environment. Among the unequivocal positives is the realisation that culture and the cultural scene is in the minds of the Czech people intrinsically linked to national identity and is therefore important to the Czechs, as demonstrated by the wave of various collections and projects to support cultural institutions closed to the public. Using the specific example of the Regional Museum in Mikulov, the author presents individual measures that not only enabled the museum to survive the first wave of measures that made normal service impossible, but also strengthened the museum's position at the heart of the community and increased its competitiveness in the regional market for cultural goods.
VytisknoutZobrazeno: 20. 7. 2024 12:21