2021
Muzeum zavřené ≠ spící
SOLDÁNOVÁ, AnnaZákladní údaje
Originální název
Muzeum zavřené ≠ spící
Název česky
Muzeum zavřené ≠ spící
Název anglicky
Museum closed ≠ sleeping
Autoři
SOLDÁNOVÁ, Anna (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Mikulov, Sborník Regionálního muzea v Mikulově 2020, od s. 142-150, 9 s. 2021
Nakladatel
Regionální muzeum v Mikulově, p.o.
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
60401 Arts, Art history
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Organizační jednotka
Divadelní fakulta
ISBN
978-80-85088-57-1
Klíčová slova česky
muzejní management, marketing, pandemie, COVID-19, práce s komunitou, audience development, programy pro veřejnost, adaptibilita
Klíčová slova anglicky
museum management; marketing; pandemic; COVID-19; community management; audience development; programmes for public; adaptibility
Štítky
Změněno: 13. 4. 2022 20:30, doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D.
V originále
Situace kolem pandemie koronaviru a následná mimořádná opatření ukázaly pozitivní i negativní stránky české kultury a muzejnictví. Mezi jednoznačně pozitivní patří zjištění, že kultura a kulturní scéna je v myslích českého národa neodmyslitelně spojená s národní identitou, a je tedy pro Čechy důležitá, což dokázala vlna nejrůznějších sbírek a projektů na podporu kulturních institucí pro veřejnost zavřených. Na konkrétním příkladu Regionálního muzea v Mikulově, autorka představuje jednotlivá opatření, která muzeu umožnila nejenomže přežít první vlny opatření, která znemožnila běžný provoz, ale také upevnila pozici muzea v srdci komunity a zvýšila jeho konkurenceschopnost na regionálním trhu s kulturními statky.
Anglicky
The situation surrounding the coronavirus pandemic and the subsequent emergency measures have shown both the positive and negative sides of Czech culture and the museum environment. Among the unequivocal positives is the realisation that culture and the cultural scene is in the minds of the Czech people intrinsically linked to national identity and is therefore important to the Czechs, as demonstrated by the wave of various collections and projects to support cultural institutions closed to the public. Using the specific example of the Regional Museum in Mikulov, the author presents individual measures that not only enabled the museum to survive the first wave of measures that made normal service impossible, but also strengthened the museum's position at the heart of the community and increased its competitiveness in the regional market for cultural goods.