D 2021

Muzeum zavřené ≠ spící

SOLDÁNOVÁ, Anna

Základní údaje

Originální název

Muzeum zavřené ≠ spící

Název česky

Muzeum zavřené ≠ spící

Název anglicky

Museum closed ≠ sleeping

Autoři

SOLDÁNOVÁ, Anna (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Mikulov, Sborník Regionálního muzea v Mikulově 2020, od s. 142-150, 9 s. 2021

Nakladatel

Regionální muzeum v Mikulově, p.o.

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

60401 Arts, Art history

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Organizační jednotka

Divadelní fakulta

ISBN

978-80-85088-57-1

Klíčová slova česky

muzejní management, marketing, pandemie, COVID-19, práce s komunitou, audience development, programy pro veřejnost, adaptibilita

Klíčová slova anglicky

museum management; marketing; pandemic; COVID-19; community management; audience development; programmes for public; adaptibility
Změněno: 13. 4. 2022 20:30, doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D.

Anotace

V originále

Situace kolem pandemie koronaviru a následná mimořádná opatření ukázaly pozitivní i negativní stránky české kultury a muzejnictví. Mezi jednoznačně pozitivní patří zjištění, že kultura a kulturní scéna je v myslích českého národa neodmyslitelně spojená s národní identitou, a je tedy pro Čechy důležitá, což dokázala vlna nejrůznějších sbírek a projektů na podporu kulturních institucí pro veřejnost zavřených. Na konkrétním příkladu Regionálního muzea v Mikulově, autorka představuje jednotlivá opatření, která muzeu umožnila nejenomže přežít první vlny opatření, která znemožnila běžný provoz, ale také upevnila pozici muzea v srdci komunity a zvýšila jeho konkurenceschopnost na regionálním trhu s kulturními statky.

Anglicky

The situation surrounding the coronavirus pandemic and the subsequent emergency measures have shown both the positive and negative sides of Czech culture and the museum environment. Among the unequivocal positives is the realisation that culture and the cultural scene is in the minds of the Czech people intrinsically linked to national identity and is therefore important to the Czechs, as demonstrated by the wave of various collections and projects to support cultural institutions closed to the public. Using the specific example of the Regional Museum in Mikulov, the author presents individual measures that not only enabled the museum to survive the first wave of measures that made normal service impossible, but also strengthened the museum's position at the heart of the community and increased its competitiveness in the regional market for cultural goods.