Detailed Information on Publication Record
2021
A view on the Period Flute: Anton Reicha – Sonata for Flute and Piano in G major, Op. 54 (Sonate pour le pianoforte avec accompagnement d‘une flute obligé, Op. 54)
ŠIKULOVÁ AMBROSI, MichaelaBasic information
Original name
A view on the Period Flute: Anton Reicha – Sonata for Flute and Piano in G major, Op. 54 (Sonate pour le pianoforte avec accompagnement d‘une flute obligé, Op. 54)
Name in Czech
Pohled na dobovou flétnu: Anton Reicha – Sonáta pro flétnu a klavír G dur, op. 54
Authors
ŠIKULOVÁ AMBROSI, Michaela (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Reicha as Visionary II, 2021
Other information
Language
English
Type of outcome
Vyžádané přednášky
Field of Study
60403 Performing arts studies
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Music
Keywords (in Czech)
Rejcha; flétna; Sonáta pro flétnu a klavír G dur Op. 54
Keywords in English
Reicha; flute; Sonata for Flute and Piano in G major Op. 54
Změněno: 11/4/2022 15:44, doc. PhDr. Petr Lyko, Ph.D. et Ph.D.
V originále
The idea of performing Reicha’s flute sonata on an appropriate period flute sounds rather easy in today’s historically informed practice scene. One has a number of information about the right instrument to perform this work on but is it possible or accessible to get such a flute for a Czech performer, so which flute should one use to be as „authentic“ as possible? Is the necessary information about the sonata easily accessible and is the sonata attractive enough for flute players to choose it for the concert performance? The presentation pointed to such aspects of interpreting this sonata from the point of view of a historical flute player.
In Czech
Myšlenka interpretace Rejchovy flétnové sonáty, a to na vhodnou dobovou flétnu, je díky všem informacím, které lze na poli dnešní historicky poučené scény získat, poměrně prostá. Nalézt informace o nejvhodnějším historickém nástroji se nezdá být problémem, avšak otázkou je, zdali je vůbec možné si opatřit takovou flétnu i v českém hudebním prostředí? A pokud to možné není, kterou „nejautentičtější“ flétnu lze použít? Jaká je realita v porovnání s ideálním stavem? Prezentace poukazovala na aspekty interpretace této sonáty z pohledu hráče na historickou flétnu.