k 2021

Mix sound designu reálných zvuků a studiově vytvořeného ansámblu

HANOUSEK, Radim

Základní údaje

Originální název

Mix sound designu reálných zvuků a studiově vytvořeného ansámblu

Název anglicky

A mix of sound design of real sounds and a studio-created ensemble

Autoři

Vydání

DOKTORANDSKÁ KONFERENCE HUDEBNÍ FAKULTY JANÁČKOVY AKADEMIE MÚZICKÝCH UMĚNÍ V BRNĚ, 2021

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

60403 Performing arts studies

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Hudební fakulta

Klíčová slova česky

field recordings; collective improvisation;

Klíčová slova anglicky

terénní nahrávky; kolektivní improvizace
Změněno: 22. 3. 2022 21:36, MgA. Ing. Radim Hanousek

Anotace

V originále

Výzkum zvukovosti jako zásadního parametru v ansámblové hře mě přes experimenty s notací a řízenou i volnou improvizací přivedl až k práci se zvuky reálnými. Při svém studijním pobytu v Portugalsku jsem nahrál desítky hodin field recordings a připravil skladbu, která kombinuje mix těchto nahrávek s provedením mé partitury. K interpretaci partitury jsem získal pět portugalských hudebníků různého hudebního zaměření (klasická hudba, jazz, folklór, improvizovaná hudba) a zkombinoval jejich nahrávky s nahrávkami téže partitury, které jsem pořídil s hudebníky z mého ansámblu Dust in the Groove a také s nahrávkami studentů HF JAMU. Celý projekt jsem od začátku konzultoval se skladatelem a profesorem kompozice na California Institute of the Arts v Los Angeles Ulrichem Kriegerem, který podobný model mixu field recordings, sound artu a akustického hraní ansámblu řeší i ve svých kompozicích.

Anglicky

Research into sound as a fundamental parameter in ensemble playing, through experiments with notation and controlled and free improvisation, led me to work with real sounds. During my study stay in Portugal, I recorded dozens of hours of field recordings and prepared a music that combines a mix of these recordings with the performance of my score. To interpret the score, I got five Portuguese musicians of different musical backgrounds (classical music, jazz, folklore, improvised music) and combined their recordings with recordings of the same score, which I made with musicians from my ensemble Dust in the Groove and also with recordings of HF JAMU students. From the beginning, I consulted the whole project with the composer and composition professor at the California Institute of the Arts in Los Angeles, Ulrich Krieger, who also solves a similar model of field recordings, sound art and acoustic ensemble playing in his compositions.