HANOUSEK, Radim. Kolektivní improvizace a grafické partitury jako výukový materiál (Collective improvisation and graphic scores as teaching material). In David Kozel, Karel Steinmetz. Janáčkiana 2020. Ostrava: Ostravská univerzita, 2021, p. 159-165. ISBN 978-80-7599-249-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Kolektivní improvizace a grafické partitury jako výukový materiál
Name (in English) Collective improvisation and graphic scores as teaching material
Authors HANOUSEK, Radim (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Ostrava, Janáčkiana 2020, p. 159-165, 7 pp. 2021.
Publisher Ostravská univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 60403 Performing arts studies
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
Organization unit Faculty of Music
ISBN 978-80-7599-249-9
Keywords in English graphic scores; workshops; improvisation
Changed by Changed by: doc. PhDr. Petr Lyko, Ph.D. et Ph.D., učo 5794. Changed: 20/3/2022 19:41.
Abstract
Text přináší poznatky z různě zaměřených hudebních workshopů pro děti na téma zvuk, improvizace a grafické partitury. Hudba je dětem prezentována jako možnost sebevyjádření, s důrazem na emoce, kreativitu, spolupráci a vnímání reálného zvukového i vizuálního světa. Důležitou součástí workshopů je propojení hudby a výtvarného umění. Pro děti je vyjadřování emocí kresbou přirozené a ve spojení s hudbou a zvukovým světem roste jejich otevřenost k novým zkušenostem a kreativita. Poznatky z hudebně-výtvarných workshopů jsou doplněny pozitivními reakcemi klientů s mentálním, či duševním postižením.
Abstract (in English)
This text brings information from various children's music workshops focusing on the theme of sound, improvisation and graphic scores. Music is presented to children as a way of expression emphasizing emotions, creativity, cooperation and perception of the real acoustic and visual world. To interconnect music and visual arts is an important part of the workshops. Children naturally express emotions by drawing and when combined with music and the acoustic world their openness towards new experiences and creativity increases.The results of these audio-visual workshops are supplemented with positive reactions of clients with mental and psychological challenges.
PrintDisplayed: 18/7/2024 07:19