p 2021

Podnikatelské kompetence v oblasti múzických umění. Nové výzvy ve vysokoškolském vzdělávání

RADOK ŽÁDNÁ, Ingeborg and Lucie PEŠL ŠILEROVÁ

Basic information

Original name

Podnikatelské kompetence v oblasti múzických umění. Nové výzvy ve vysokoškolském vzdělávání

Name (in English)

Entrepreneurship in Performing Arts. Towards New Challenges in Higher Education

Authors

RADOK ŽÁDNÁ, Ingeborg and Lucie PEŠL ŠILEROVÁ

Edition

Konference ČHR: ODPOVÍDÁ VZDĚLÁVACÍ SYSTÉM TRHU PRÁCE? CO VÍME? CO JE MOŽNÉ ZLEPŠIT A JAK? 2021

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Vyžádané přednášky

Field of Study

60403 Performing arts studies

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

Popsat situaci a její možný vývoj z hlediska školství, potenciálních zaměstnavatelů, úřadů, oborových asociací a dalších odborníků, poskytujících poradenství, školení a informace.

Organization unit

Faculty of Music

Keywords in English

music education, arts entreprenership, work conditions
Změněno: 11/4/2022 16:43, doc. PhDr. Petr Lyko, Ph.D. et Ph.D.

Abstract

ORIG EN

V originále

Umění si našlo nové způsoby tvorby, šíření, spotřeby a komunikace. Jak umělci, tak umělecké instituce většinou nevládnou a nedisponují velkými finančními prostředky, nicméně jsou vybaveni velkým nehmatatelným potenciálem – kreativitou, intelektuálním bohatstvím, kontakty, podporou komunity, značkou a reputací. Změna v přístupu k vlastní tvůrčí činnosti je pro umělce nezbytná. Velkým úkolem pro vysokoškolské umělecké vzdělávání je nalézt správný poměr mezi dvěma principy – nácvikem praktických dovedností uplatnitelných v praxi bezprostředně po dokončení studia na jedné straně, a rozvojem obecnějších intelektuálních a sociálních kompetencí umožňujících absolventům v budoucnu reagovat na nové situace na trhu práce i ve společnosti na straně druhé.

In English

Art has found new ways of creation, dissemination, consumption and communication. Both artists and art institutions usually do not rule and do not have large financial resources, but they are endowed with great intangible potential - creativity, intellectual wealth, contacts, community support, brand and reputation. A change in the approach to one's own creative activity is necessary for artists. A major challenge for higher education is to find the right balance between two principles - the practice of practical skills applicable immediately after graduation on the one hand, and the development of more general intellectual and social competences to enable graduates to respond to new labor and future market situations. on the other hand.
Displayed: 15/11/2024 08:02