Detailed Information on Publication Record
2020
V Brně poprvé, ale ne naposled - Marián Amsler, SKUTR a Štěpán Pácl na festivalu Setkání/Encounter
ŠOTKOVSKÝ, JanBasic information
Original name
V Brně poprvé, ale ne naposled - Marián Amsler, SKUTR a Štěpán Pácl na festivalu Setkání/Encounter
Name (in English)
First Time in Brno, but Not the Least. Marián Amsler, SKUTR and Štěpán Pácl at the Setkání/Encounter Festival
Authors
ŠOTKOVSKÝ, Jan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Brno, Tastes of Encounter, p. 52-57, 6 pp. 2020
Publisher
Janáčkova akademie múzických umění v Brně
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
60403 Performing arts studies
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
Organization unit
Theatre Faculty
ISBN
978-80-7460-171-2
Keywords in English
festival; Setkání/Encounter; Marián Amsler; SKUTR; Štěpán Pácl
Změněno: 18/4/2021 11:16, doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D.
V originále
Studie v publikaci Tastes of Encounter, která reflektuje fenomén mezinárodního festivalu divadelních škol Setkání/Encounter a rozkrývá jednotlivé vrstvy jeho třicetileté existence. Kapitola V Brně poprvé, ale ne naposled – Marián Amsler, SKUTR a Štěpán Pácl na festivalu Setkání/Encounter se zabývá čtveřicí režisérů, kteří patří mezi současné výrazné osobnosti českého a slovenského divadla. V centru zájmu stojí rozbor jejich absolventských inscenací, které se shodně představili právě na festivalu Divadelní fakulty JAMU a vyvolali značnou pozornost a odbornou polemiku.
In English
A study in the publication Tastes of Encounter which reflects the phenomenon of the international festival of theatre schools Setkání/Encounter and reveals diverse layers of its thirty-year existence. The chapter First Time in Brno, but Not the Least - Marián Amsler, SKUTR and Štěpán Pácl at the Setkání/Encounter Festival follows up four theatre directors who rank among the current distinct figures of Czech and Slovak theatre. The focus is on their graduate performances which were presented at the festival of the Theatre Faculty JAMU and provoked considerable attention and professional controversy.