C 2020

Mezinárodní festival divadelních škol SETKÁNÍ/ENCOUNTER z hlediska finančního zajištění

VALOVÁ, Lenka

Basic information

Original name

Mezinárodní festival divadelních škol SETKÁNÍ/ENCOUNTER z hlediska finančního zajištění

Name (in English)

The International Festival of Theatre Schools SETKÁNÍ/ENCOUNTER in terms of financial collateral

Authors

VALOVÁ, Lenka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Brno, Tastes of Encounter, p. 39-45, 7 pp. 2020

Publisher

Janáčkova akademie múzických umění v Brně

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

60403 Performing arts studies

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

Organization unit

Theatre Faculty

ISBN

978-80-7460-171-2

Keywords in English

festival; Setkání/Encounter; finance; fundraising
Změněno: 18/4/2021 11:05, doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D.

Abstract

V originále

Studie v publikaci Tastes of Encounter, která reflektuje fenomén mezinárodního festivalu divadelních škol Setkání/Encounter a rozkrývá jednotlivé vrstvy jeho třicetileté existence. Kapitola Mezinárodní festival divadelních škol Setkání/Encounter z hlediska finančního zajištění se zabývá financováním tohoto divadelního eventu, který od svého počátku 1991 organizuje Divadelní fakulta JAMU. Reflektuje historii a vývoj finančního zajištění mezinárodního festivalu, včetně aspektů souvisejících financováním z veřejných zdrojů, multiplikačními efekty či různými způsoby spolupráce se soukromým sektorem.

In English

A study in the publication Tastes of Encounter which reflects the phenomenon of the international festival of theatre schools Setkání/Encounter and reveals diverse layers of its thirty-year existence. The chapter The International Festival of Theatre Schools SETKÁNÍ/ENCOUNTER in Terms of Financial Collateral deals with the financing of the theatre event which has been organized by the Theatre Faculty of JAMU since its beginning in 1991. It reflects history and development of the international festival financing, including aspects related to public funding, multiplier effects or various ways of partnership with private sector.