V originále
Kapitola v odborné publikaci zabývající se teoretickým ukotvením hudebně-podpůrných zkušeností v inkluzivním vzdělávání, včetně domácích a zahraničních výzkumů, a inspiračními metodami práce s jednotlivými cílovými skupinami žáků s postižením. Publikace obsahuje podpůrný didaktický materiál, jak v hudební oblasti pracovat s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v mateřské, základní, základní umělecké škole a konzervatoři. Kapitola se zabývá činností skupiny Hands Dance, která se věnuje uměleckému tlumočení do českého znakového jazyka. Popisuje motivaci pro vznik skupiny, seznamuje čtenáře se zakládajícími členy a významnými aktivitami skupiny, stejně jako s metodologií celého kreativního procesu, na kterém skupina Hands Dance soustavně pracuje. V textu je stručně charakterizováno umělecké tlumočení a nastíněna problematika tlumočení instrumentálních skladeb, či komplikovanost překladu textů písní do českého znakového jazyka.
In English
Chapter in a publication dealing with theoretical definition of music-supporting experience in inclusive education, including home and foreign research, and inspirational methods of working with individual target groups of students with disabilities. The publication contains supporting didactic material on how to work with pupils with special educational needs in kindergartens, primary schools, primary art schools and conservatories. The chapter considers the works of the Hands Dance group dedicated to artistic interpreting into Czech Sign Language. It describes the motivation for starting this group and familiarizes the reader with its founding members and some of the group's remarkable activities. The reader will also get to know more about the methodology of the entire creative process which the Hands Dance group constantly strives to construct. The text briefly characterizes the topic of artistic interpreting and outlines the issue of interpreting instrumental compositions, as well as the complexity of translating a song's lyrics into Czech Sign Language.