C 2020

Žáci se sluchovým postižením a hudební výchova

KULICHOVÁ, Radka a Alexandr ZVONEK

Základní údaje

Originální název

Žáci se sluchovým postižením a hudební výchova

Název anglicky

Pupils with Hearing Impairment And Music Educaton

Autoři

KULICHOVÁ, Radka (203 Česká republika, domácí) a Alexandr ZVONEK

Vydání

1. vyd. Olomouc, Oborová didaktika uměleckých disciplín v inkluzivním vzdělávání, od s. 200-220, 21 s. 2020

Nakladatel

Univerzita Palackého v Olomouci

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50302 Education, special

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Organizační jednotka

Divadelní fakulta

ISBN

978-80-244-5663-8

Klíčová slova česky

sluchové postižení; hudební výchova; hudba; zvuk; znakový jazyk; komunikace; rámcový vzdělávací program; vizualizace hudby; umělecké tlumočení; rytmus

Klíčová slova anglicky

hearing impairment; Music; music; sound; sign language; communication; framework educational program; music visualization; artistic interpreting; rhythm
Změněno: 16. 4. 2021 08:26, doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D.

Anotace

V originále

Kapitola v odborné monografii propojující odborná a inovativní výzkumná témata speciálně pedagogického, uměleckého a inkluzivního charakteru. Publikace obsahuje podpůrný didaktický materiál pro práci s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v uměleckých oblastech v mateřské, základní, základní umělecké škole a konzervatoři. Kapitola přináší náhled do problematiky sluchového postižení ve vztahu k hudbě a hudební výchově a přispívá k diskusi o možnostech hudebního vzdělávání žáků se sluchovým postižením. Pojednává o vztahu osob se sluchovým postižením k hudbě a seznamuje s metodami a prostředky přizpůsobení výuky předmětu hudební výchova pro žáky se sluchovým postižením tak, aby mohli výuku absolvovat v maximální možné míře dle svých možností.

Anglicky

Chapter in a publication dealing with professional and innovative research topics of special pedagogical, artistic and inclusive kind. The publication contains supporting didactic material for work with pupils with special educational needs in the artistic fields in kindergartens, primary schools, primary art schools and conservatories. The chapter provides insight into the issue of hearing impairment in relation to music and music education and contributes to the discussion on possibilities of music education for pupils with hearing impairments. It discusses the attitude of people with hearing impairments to music and introduces the methods and means of adapting music education for students with hearing impairments so that they can learn as much as possible.