2020
Žáci se sluchovým postižením a hudební výchova
KULICHOVÁ, Radka a Alexandr ZVONEKZákladní údaje
Originální název
Žáci se sluchovým postižením a hudební výchova
Název anglicky
Pupils with Hearing Impairment And Music Educaton
Autoři
KULICHOVÁ, Radka (203 Česká republika, domácí) a Alexandr ZVONEK
Vydání
1. vyd. Olomouc, Oborová didaktika uměleckých disciplín v inkluzivním vzdělávání, od s. 200-220, 21 s. 2020
Nakladatel
Univerzita Palackého v Olomouci
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50302 Education, special
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Organizační jednotka
Divadelní fakulta
ISBN
978-80-244-5663-8
Klíčová slova česky
sluchové postižení; hudební výchova; hudba; zvuk; znakový jazyk; komunikace; rámcový vzdělávací program; vizualizace hudby; umělecké tlumočení; rytmus
Klíčová slova anglicky
hearing impairment; Music; music; sound; sign language; communication; framework educational program; music visualization; artistic interpreting; rhythm
Změněno: 16. 4. 2021 08:26, doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D.
V originále
Kapitola v odborné monografii propojující odborná a inovativní výzkumná témata speciálně pedagogického, uměleckého a inkluzivního charakteru. Publikace obsahuje podpůrný didaktický materiál pro práci s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v uměleckých oblastech v mateřské, základní, základní umělecké škole a konzervatoři. Kapitola přináší náhled do problematiky sluchového postižení ve vztahu k hudbě a hudební výchově a přispívá k diskusi o možnostech hudebního vzdělávání žáků se sluchovým postižením. Pojednává o vztahu osob se sluchovým postižením k hudbě a seznamuje s metodami a prostředky přizpůsobení výuky předmětu hudební výchova pro žáky se sluchovým postižením tak, aby mohli výuku absolvovat v maximální možné míře dle svých možností.
Anglicky
Chapter in a publication dealing with professional and innovative research topics of special pedagogical, artistic and inclusive kind. The publication contains supporting didactic material for work with pupils with special educational needs in the artistic fields in kindergartens, primary schools, primary art schools and conservatories. The chapter provides insight into the issue of hearing impairment in relation to music and music education and contributes to the discussion on possibilities of music education for pupils with hearing impairments. It discusses the attitude of people with hearing impairments to music and introduces the methods and means of adapting music education for students with hearing impairments so that they can learn as much as possible.