CHMELOVÁ, Věra. Hudební pomůcky a jejich využití v improvizaci a elementární skladbě (The Music Tools and Their Application in the Improvisation and Fundamental Composition). Online. In Kolektiv autorů. Podněty k didaktikám pro práci s žáky s SVP v uměleckém vzdělávání. Hudební obor. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2020, p. "D-52"-"D-65", 14 pp. ISBN 978-80-261-0916-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Hudební pomůcky a jejich využití v improvizaci a elementární skladbě
Name (in English) The Music Tools and Their Application in the Improvisation and Fundamental Composition
Authors CHMELOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Plzeň, Podněty k didaktikám pro práci s žáky s SVP v uměleckém vzdělávání. Hudební obor. p. "D-52"-"D-65", 14 pp. 2020.
Publisher Západočeská univerzita v Plzni
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 60403 Performing arts studies
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW Podněty k didaktikám
Organization unit Faculty of Music
ISBN 978-80-261-0916-7
Keywords in English didactical music tools; improvisation; composition; music imagination; Christmas improvisatory tools; improvisatory fairy tale; visual materials; music games
Changed by Changed by: doc. PhDr. Petr Lyko, Ph.D. et Ph.D., učo 5794. Changed: 23/4/2021 17:38.
Abstract
Článek popisuje různé hudební pomůcky, které používají žáci ZUŠ k improvizaci a elementární skladbě. Postupně se žáci seznamují s pomůckami a jejich využitím ve vlastní tvorbě, jsou zapojováni do improvizačních pohádek, používají ve výuce vybrané obrazové materiály a rozvíjí svou tvořivost a hudebně teoretické schopnosti pomocí hudebních her.
Abstract (in English)
The article decsribes various music tools, which are used by pupils from elementary music schools to the improvisation and the fundamental composition. The pupils are step by step familiarized with tools and their application in their own creations. They are connected to the improvisation´s fairy tales, they use chosen visual materials and develop personal creativity and music theoretical abilities using the music games during their education.
PrintDisplayed: 25/4/2024 09:41