C 2020

Anna Barová: Posedlost divadlem umocněná emocí hudby

BÁRTOVÁ, Jindra

Základní údaje

Originální název

Anna Barová: Posedlost divadlem umocněná emocí hudby

Název česky

Anna Barová: Posedlost divadlem umocněná emocí hudby

Název anglicky

Anna Barová: Obsession with theater amplified by the emotion of music

Autoři

BÁRTOVÁ, Jindra (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Brno, Osobnosti Hudební fakulty JAMU II, od s. 10-28, 19 s. 2020

Nakladatel

JAMU

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

60403 Performing arts studies

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Organizační jednotka

Hudební fakulta

ISBN

978-80-7460-176-7

Klíčová slova česky

Opera Lipsko; Státní opera v Brně; Hudební fakulta JAMU; role altového a mezzosopránového oboru

Klíčová slova anglicky

Leipzig Opera; Brno State Opera; JAMU Faculty of Music; the role of alto and mezzo-soprano
Změněno: 17. 2. 2021 21:37, doc. PhDr. Petr Lyko, Ph.D. et Ph.D.

Anotace

V originále

Anna Barová (1932-2015) dělila svoji pozornost mezi jevištní a později pedagogickou činnost. Spolu s manželem Jiřím Barem působila nejprve v opeře v Lipsku, kde zpívala (německy, jak bylo tehdy zvykem) role v operách italských, německých, ruských i českých a za své výkony obdržela 1964 medaili Für ausgezeichnete Leistungen. Po okupaci Československa 1968 se oba manželé vrátili do Brna. Ve zdejší opeře vytvořila Anna Barová řadu pozoruhodných rolí, z nichž zaujala Dueňa v Prokofjevově Zásnubách v klášteře, Bizetova Carmen, Marfa v Musorgského Chovanštině a Matka v Janáčkově Osudu. Od 90. let působila Anna Barová pedagogicky na JAMU, kde vychovala desítku absolventů, kteří na její inspirativní působení rádi vzpomínají.

Anglicky

Anna Barová (1932-2015) divided her attention between stage and later pedagogical activities. Together with her husband Jiří Bar, she first worked at the Leipzig Opera, where she sang (in German, as was the custom at the time) roles in Italian, German, Russian and Czech operas, and in 1964 received the Für ausgezeichnete Leistungen medal for her performances. After the occupation of Czechoslovakia in 1968, both spouses returned to Brno. In the local opera, Anna Barová created a number of remarkable roles, of which she engaged in Dueňa in Prokofiev's Engagements in the Monastery, Bizet's Carmen, Marfa in Mussorgsky's Chovanshina and Mother in Janáček's Fate. Anna Barová has been teaching at JAMU since the 1990s, where she has educated ten graduates who like to remember her inspiring work.