2020
Anna Barová: Posedlost divadlem umocněná emocí hudby
BÁRTOVÁ, JindraZákladní údaje
Originální název
Anna Barová: Posedlost divadlem umocněná emocí hudby
Název česky
Anna Barová: Posedlost divadlem umocněná emocí hudby
Název anglicky
Anna Barová: Obsession with theater amplified by the emotion of music
Autoři
BÁRTOVÁ, Jindra (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Brno, Osobnosti Hudební fakulty JAMU II, od s. 10-28, 19 s. 2020
Nakladatel
JAMU
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
60403 Performing arts studies
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Organizační jednotka
Hudební fakulta
ISBN
978-80-7460-176-7
Klíčová slova česky
Opera Lipsko; Státní opera v Brně; Hudební fakulta JAMU; role altového a mezzosopránového oboru
Klíčová slova anglicky
Leipzig Opera; Brno State Opera; JAMU Faculty of Music; the role of alto and mezzo-soprano
Změněno: 17. 2. 2021 21:37, doc. PhDr. Petr Lyko, Ph.D. et Ph.D.
V originále
Anna Barová (1932-2015) dělila svoji pozornost mezi jevištní a později pedagogickou činnost. Spolu s manželem Jiřím Barem působila nejprve v opeře v Lipsku, kde zpívala (německy, jak bylo tehdy zvykem) role v operách italských, německých, ruských i českých a za své výkony obdržela 1964 medaili Für ausgezeichnete Leistungen. Po okupaci Československa 1968 se oba manželé vrátili do Brna. Ve zdejší opeře vytvořila Anna Barová řadu pozoruhodných rolí, z nichž zaujala Dueňa v Prokofjevově Zásnubách v klášteře, Bizetova Carmen, Marfa v Musorgského Chovanštině a Matka v Janáčkově Osudu. Od 90. let působila Anna Barová pedagogicky na JAMU, kde vychovala desítku absolventů, kteří na její inspirativní působení rádi vzpomínají.
Anglicky
Anna Barová (1932-2015) divided her attention between stage and later pedagogical activities. Together with her husband Jiří Bar, she first worked at the Leipzig Opera, where she sang (in German, as was the custom at the time) roles in Italian, German, Russian and Czech operas, and in 1964 received the Für ausgezeichnete Leistungen medal for her performances. After the occupation of Czechoslovakia in 1968, both spouses returned to Brno. In the local opera, Anna Barová created a number of remarkable roles, of which she engaged in Dueňa in Prokofiev's Engagements in the Monastery, Bizet's Carmen, Marfa in Mussorgsky's Chovanshina and Mother in Janáček's Fate. Anna Barová has been teaching at JAMU since the 1990s, where she has educated ten graduates who like to remember her inspiring work.