HANOUSEK, Radim. Audio-vizuální tvorba v izolaci (Audiovisual artwork in isolation). ArteActa. Praha: NAMU, 2021, vol. 2021, No 1, p. 17-24. ISSN 2571-1695.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Audio-vizuální tvorba v izolaci
Name (in English) Audiovisual artwork in isolation
Authors HANOUSEK, Radim (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition ArteActa, Praha, NAMU, 2021, 2571-1695.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 60403 Performing arts studies
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Faculty of Music
Keywords in English graphic score; artistic research
Changed by Changed by: MgA. Ing. Radim Hanousek, učo 16403. Changed: 31/1/2021 18:52.
Abstract
V době koronavirového nouzového stavu jsem zrealizoval přes internet dva projekty. Oba vychází z mého zájmu o netradiční notace a grafické partitury. V prvním projektu (Kresby) jsem se snažil najít vhodnou interpretaci kreseb, které na mou výzvu vytvořila výtvarnice Olga Piperová Taušová. Vyzkoušel jsem přístup precizní přípravy na principu kompozice i intuitivní improvizovanou interpretaci řízenou vlastními emocemi z vizuálního vjemu. Ve druhém projektu jsem vyzval studenty HF JAMU, aby mi nahráli a poslali podle přiloženého návodu svou interpretaci mé vlastní graficko-konceptuální partitury, inspirované tréninky orientačního běhu, které navzdory izolaci probíhaly ve speciálním nekontaktním režimu. Úspěšné zaslané nahrávky jsem studiově zpracoval. Ve svém příspěvku popíši a zhodnotím proces vzniku a realizaci této partitury.
Abstract (in English)
During the coronavirus emergency, I implemented two projects over the Internet. Both are based on my interest in non-traditional notations and graphic scores. In the first project (Drawings) I tried to find a suitable interpretation of the drawings created by the artist Olga Piperová Taušová at my request. I tried the approach of precise preparation on the principle of composition as well as intuitive improvised interpretation controlled by my own emotions from visual perception. In the second project, I invited HF JAMU students to record and send me their interpretation of my own graphic-conceptual score, inspired by orienteering trainings, which, despite the isolation, took place in a special non-contact mode. I processed the successfully sent recordings in the studio. In my contribution I will describe and evaluate the process of creation and realization of this score.
PrintDisplayed: 21/7/2024 08:30