k 2020

Kolektivní improvizace a grafické partitury jako výukový materiál

HANOUSEK, Radim

Základní údaje

Originální název

Kolektivní improvizace a grafické partitury jako výukový materiál

Název anglicky

Collective improvisation and graphic scores as teaching material

Autoři

Vydání

Mezinárodní muzikologická konference Janáčkiana, Ostrava, 2020

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

60403 Performing arts studies

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Hudební fakulta

Klíčová slova česky

Hudba; grafická partitura; kolektivní improvizace; výuka

Klíčová slova anglicky

Music; graphic score; collective improvisation; education
Změněno: 4. 5. 2021 11:39, doc. PhDr. Petr Lyko, Ph.D. et Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek přináší poznatky z různě zaměřených hudebních workshopů pro děti na téma zvuk, improvizace a grafické partitury. Hudba je dětem prezentována jako možnost sebevyjádření, s důrazem na emoce, kreativitu, spolupráci a vnímání reálného zvukového i vizuálního světa. Důležitou součástí workshopů je propojení hudby a výtvarného umění. Pro děti je vyjadřování emocí kresbou přirozené a ve spojení s hudbou a zvukovým světem roste jejich otevřenost k novým zkušenostem a kreativita. Poznatky z hudebně-výtvarných workshopů jsou doplněny pozitivními reakcemi klientů s mentálním, či duševním postižením.

Anglicky

This text brings information from various children's music workshops focusing on the theme of sound, improvisation and graphic scores. Music is presented to children as a way of expression emphasizing emotions, creativity, cooperation and perception of the real acoustic and visual world. To interconnect music and visual arts is an important part of the workshops. Children naturally express emotions by drawing and when combined with music and the acoustic world their openness towards new experiences and creativity increases. The results of these audio-visual workshops are supplemented with positive reactions of clients with mental and psychological challenges.