HANOUSEK, Radim. Audiovizuální tvorba v izolaci (Audiovisual production in isolation). In DOKTORANDSKÁ KONFERENCE HUDEBNÍ FAKULTY JANÁČKOVY AKADEMIE MÚZICKÝCH UMĚNÍ V BRNĚ. 2020.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Audiovizuální tvorba v izolaci
Name (in English) Audiovisual production in isolation
Authors HANOUSEK, Radim.
Edition DOKTORANDSKÁ KONFERENCE HUDEBNÍ FAKULTY JANÁČKOVY AKADEMIE MÚZICKÝCH UMĚNÍ V BRNĚ, 2020.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 60403 Performing arts studies
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Music
Keywords (in Czech) Tvorba; on-line forma; audio-vizuální dílo, grafická partitura
Keywords in English Creation; online form; audio-visual work; graphic score
Changed by Changed by: doc. PhDr. Petr Lyko, Ph.D. et Ph.D., učo 5794. Changed: 4/5/2021 11:37.
Abstract
V době koronavirového nouzového stavu jsem zrealizoval přes internet dva projekty. Oba vychází z mého zájmu o netradiční notace a grafické partitury. V prvním projektu (Kresby) jsem se snažil najít vhodnou interpretaci kreseb, které na mou výzvu vytvořila výtvarnice Olga Piperová Taušová. Vyzkoušel jsem přístup precizní přípravy na principu kompozice i intuitivní improvizovanou interpretaci řízenou vlastními emocemi z vizuálního vjemu. Ve druhém projektu jsem vyzval studenty HF JAMU, aby mi nahráli a poslali podle přiloženého návodu svou interpretaci mé vlastní graficko-konceptuální partitury, inspirované tréninky orientačního běhu, které navzdory izolaci probíhaly ve speciálním nekontaktním režimu. Úspěšné zaslané nahrávky jsem studiově zpracoval. Ve svém příspěvku popíši a zhodnotím proces vzniku a realizaci této partitury.
Abstract (in English)
During the state of emergency (Covid 19), I implemented two projects over the Internet. Both are based on my interest in non-traditional notations and graphic scores. In the first project (Drawings) I tried to find a suitable interpretation of the drawings created by the artist Olga Piperová Taušová at my request. I tried the approach of precise preparation on the principle of composition as well as intuitive improvised interpretation controlled by my own emotions from visual perception. In the second project, I invited HF JAMU students to record and send me their interpretation of my own graphic-conceptual score, inspired by orienteering trainings, which, despite the isolation, took place in a special non-contact mode. I processed the successfully sent recordings in the studio. In my contribution I will describe and evaluate the process of creation and realization of this score.
PrintDisplayed: 21/7/2024 06:30