k 2020

Audiovizuální tvorba v izolaci

HANOUSEK, Radim

Základní údaje

Originální název

Audiovizuální tvorba v izolaci

Název anglicky

Audiovisual production in isolation

Autoři

Vydání

DOKTORANDSKÁ KONFERENCE HUDEBNÍ FAKULTY JANÁČKOVY AKADEMIE MÚZICKÝCH UMĚNÍ V BRNĚ, 2020

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

60403 Performing arts studies

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Hudební fakulta

Klíčová slova česky

Tvorba; on-line forma; audio-vizuální dílo, grafická partitura

Klíčová slova anglicky

Creation; online form; audio-visual work; graphic score
Změněno: 4. 5. 2021 11:37, doc. PhDr. Petr Lyko, Ph.D. et Ph.D.

Anotace

V originále

V době koronavirového nouzového stavu jsem zrealizoval přes internet dva projekty. Oba vychází z mého zájmu o netradiční notace a grafické partitury. V prvním projektu (Kresby) jsem se snažil najít vhodnou interpretaci kreseb, které na mou výzvu vytvořila výtvarnice Olga Piperová Taušová. Vyzkoušel jsem přístup precizní přípravy na principu kompozice i intuitivní improvizovanou interpretaci řízenou vlastními emocemi z vizuálního vjemu. Ve druhém projektu jsem vyzval studenty HF JAMU, aby mi nahráli a poslali podle přiloženého návodu svou interpretaci mé vlastní graficko-konceptuální partitury, inspirované tréninky orientačního běhu, které navzdory izolaci probíhaly ve speciálním nekontaktním režimu. Úspěšné zaslané nahrávky jsem studiově zpracoval. Ve svém příspěvku popíši a zhodnotím proces vzniku a realizaci této partitury.

Anglicky

During the state of emergency (Covid 19), I implemented two projects over the Internet. Both are based on my interest in non-traditional notations and graphic scores. In the first project (Drawings) I tried to find a suitable interpretation of the drawings created by the artist Olga Piperová Taušová at my request. I tried the approach of precise preparation on the principle of composition as well as intuitive improvised interpretation controlled by my own emotions from visual perception. In the second project, I invited HF JAMU students to record and send me their interpretation of my own graphic-conceptual score, inspired by orienteering trainings, which, despite the isolation, took place in a special non-contact mode. I processed the successfully sent recordings in the studio. In my contribution I will describe and evaluate the process of creation and realization of this score.