Detailed Information on Publication Record
2020
Audiovizuální tvorba v izolaci
HANOUSEK, RadimBasic information
Original name
Audiovizuální tvorba v izolaci
Name (in English)
Audiovisual production in isolation
Authors
Edition
DOKTORANDSKÁ KONFERENCE HUDEBNÍ FAKULTY JANÁČKOVY AKADEMIE MÚZICKÝCH UMĚNÍ V BRNĚ, 2020
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Presentations at conferences
Field of Study
60403 Performing arts studies
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
Organization unit
Faculty of Music
Keywords (in Czech)
Tvorba; on-line forma; audio-vizuální dílo, grafická partitura
Keywords in English
Creation; online form; audio-visual work; graphic score
Changed: 4/5/2021 11:37, doc. PhDr. Petr Lyko, Ph.D. et Ph.D.
V originále
V době koronavirového nouzového stavu jsem zrealizoval přes internet dva projekty. Oba vychází z mého zájmu o netradiční notace a grafické partitury. V prvním projektu (Kresby) jsem se snažil najít vhodnou interpretaci kreseb, které na mou výzvu vytvořila výtvarnice Olga Piperová Taušová. Vyzkoušel jsem přístup precizní přípravy na principu kompozice i intuitivní improvizovanou interpretaci řízenou vlastními emocemi z vizuálního vjemu. Ve druhém projektu jsem vyzval studenty HF JAMU, aby mi nahráli a poslali podle přiloženého návodu svou interpretaci mé vlastní graficko-konceptuální partitury, inspirované tréninky orientačního běhu, které navzdory izolaci probíhaly ve speciálním nekontaktním režimu. Úspěšné zaslané nahrávky jsem studiově zpracoval. Ve svém příspěvku popíši a zhodnotím proces vzniku a realizaci této partitury.
In English
During the state of emergency (Covid 19), I implemented two projects over the Internet. Both are based on my interest in non-traditional notations and graphic scores. In the first project (Drawings) I tried to find a suitable interpretation of the drawings created by the artist Olga Piperová Taušová at my request. I tried the approach of precise preparation on the principle of composition as well as intuitive improvised interpretation controlled by my own emotions from visual perception. In the second project, I invited HF JAMU students to record and send me their interpretation of my own graphic-conceptual score, inspired by orienteering trainings, which, despite the isolation, took place in a special non-contact mode. I processed the successfully sent recordings in the studio. In my contribution I will describe and evaluate the process of creation and realization of this score.