V originále
Bedřich Antonín Wiedermann (1883–1951) byl znám především jako koncertní varhaník, pedagog pražské konzervatoře a AMU. Na rozdíl od naprosté většiny varhaníků byl rovněž významně činný skladatelsky, vytvořil kolem 350 skladeb. Kompozičně se zaměřil hlavně na varhany. Ve Wiedermannově pozůstalosti se však nalézá řada vokálních kusů nejen chrámových, ale i písně a úpravy lidových písní. Dochovalo se 20 zpracování lidových písní. Není divu, že tento rodák z Ivanovic na Hané, který prožil většinu života v Praze, ale na Moravu celý život zajížděl, se vracel k folkloru. První úpravy lidových písní napsal ještě za teologických studií v Olomouci, bylo to roku 1907. Další v době svého varhanického působení v Emauzském kostele a pak jako pedagog konzervatoře. Příspěvek seznámil s vokálními a instrumentálními skladbami B. A. Wiedermanna, které jsou zpracováním lidových písní.
Anglicky
Bedřich Antonín Wiedermann (1883–1951) was known as a concert organist, a teacher of Prague Conservatory and Academy of Perfoming Arts. Unlike his organ colleagues he was very active as a composer. He focused mainly on organ music. Among Wiedermann’s papers in the Czech Museum of Music we can find plenty of vocal pieces, mostly sacred ones, but also secular songs and choirs. There are kept 20 arrangements of folk songs. He wrote his first arrangements of folk music during his theologic studies in Olomouc in 1907, then as an organist in Emmaus Church in Prague and as a teacher of Prague Conservatory.