V originále
Studie popisuje realizaci hudebních a pohybových workshopů s herci s Downovým syndromem, na něž plynule navázala tvorba inscenace Divadla Aldente s názvem Who am I?. Autorka studie je současně režisérkou inscenace; jedná se tedy o tzv. artistic research. Práce vychází z přesvědčení, že herci s Downovým syndromem mohou vytvořit svébytné profesionální umělecké dílo, budou-li inscenátoři využívat jejich specifik jako záměrné stylizace. Na základě workshopů se studie snaží formulovat principy práce s herci s Downovým syndromem a po-jmenovat jejich divadelní předpoklady. Rozbor inscenace Who am I? zahrnující i reflexi odbornou a laickou veřejností odhaluje zejména společensko-apelativní potenciál tohoto typu divadla. Studie zahrnuje široké spektrum otázek týkajících se divadla s herci se specifickými možnostmi, z nichž některé byly zodpovězeny a jiné vyvolaly otázky další, jež touží po zodpovězení v budoucnosti.