Informační systém JAMU
BURAJ, Ivan. Práca s princípom prézentnosti v inscenáciách Thomasa Ostermeiera. 2014.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Práca s princípom prézentnosti v inscenáciách Thomasa Ostermeiera
Autoři BURAJ, Ivan.
Vydání 2014.
Další údaje
Typ výsledku Projekty výzkumu a vývoje
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Divadelní fakulta
Klíčová slova česky Prézentnost, reprezentácia, dramatické divadlo, postdramatické divadlo, performance, miznutie tela a hlasu herca, šok, plétora, odopieranie, divadlo krutosti, teplo a chlad, hypernaturalizmus, pop, prienik reálneho, kultúrny priemysel, Ostermeier, Ibsen, Schaubϋhne
Klíčová slova anglicky Presence, representation, dramatic theatre, postdramatic theatre, performance, disappeaing of body and voice of actor, shock, plethora, denial, cruel theatre, warm and coldness, hypernaturalism, pop, penetration of reality, cultural industry, Ostermeier, Ibsen, Schaubϋhne
Štítky Akademické studie
Změnil Změnila: Mgr. Nikola Homolová, učo 20375. Změněno: 19. 6. 2020 11:14.
Anotace
Práca je analýzou dvoch inscenácií Thomasa Ostermeiera Hedda Gabler a Ein Volksfeind, ktorých cieľom je demonštrovanie prechodu divadelného jazyka od rádu reprezentácie k rádu prézentnosti. Vo svojej práci skúmam akými konkrétnymi režijnými prostriedkami sa dá akcentovať špecifická časovosť divadla spočívajúca v prítomnosti tu a teraz a aké dôsledky obnáša toto akcentovanie.
Zobrazeno: 19. 4. 2024 03:34