PYTLÍKOVÁ DVOŘÁKOVÁ, Dita. Tanec, prostor a světlo (Dance, Space and Light). Brno: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, 2017, 200 pp. ISBN 978-80-7460-125-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Tanec, prostor a světlo
Name in Czech Tanec, prostor a světlo
Name (in English) Dance, Space and Light
Authors PYTLÍKOVÁ DVOŘÁKOVÁ, Dita (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Brno, 200 pp. 2017.
Publisher Janáčkova akademie múzických umění v Brně
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 60403 Performing arts studies
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
Organization unit Theatre Faculty
ISBN 978-80-7460-125-5
Keywords (in Czech) tanec prostor, světlo
Keywords in English dance space light
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Dita Pytlíková Dvořáková, Ph.D., učo 16425. Changed: 29/3/2020 12:02.
Abstract
Kniha má za cíl zkoumat rozdílné inscenace avantgardy, postmodern dance a současného tance (Meg Stuart: Disfigure Study, Mette Ingvartsen: evaported landscapes, Kirsten Dehlholm: Operation : Orfeo) nahlížené dvěma metaforami současného vědeckého diskurzu, intermedialitou a transmedalitou, které v úvodu definuje v návaznosti na studie současné německé teatrologické literatury (zejména studie Uwe Wirtha). Další z otázek je specifičnost podmínek vnímání diváka v intermediálním/transmediálním představení. V tomto ohledu mohou analýzy pomoci pochopit specifičnost a konvence ztvárnění a vnímání médií a přispět k posílení mediální kompetence publika.
Abstract (in English)
The book aims to research different productions of avant-garde, postmodern dance, contemporary dance (Meg Stuart: Disfigure Study, Mette Ingvartsen: evaported landscapes, Kirsten Dehlholm: Operation : Orfeo) viewing of two metaphors of contemporary discourse, intermediality and transmediality. Which defines in the introduction in relation to the German theatrological literature (especially the Uwe Wirth’s studies). Another question is the specificity of viewer perception conditions of intermediate/transmediate performances. In this regard, the analysis could help to understand the specificity and conventions of representation and perception of the media and contribute to the strengthening of media competence audience.
PrintDisplayed: 4/5/2024 07:46