Detailed Information on Publication Record
2019
Herec/pěvec v hudebním divadle
STUDENÝ, TomášBasic information
Original name
Herec/pěvec v hudebním divadle
Name in Czech
Herec/pěvec v hudebním divadle
Name (in English)
Actor/singer in opera theatre
Authors
STUDENÝ, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Brno, 86 pp. 2019
Publisher
Nakladatelství JAMU
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
60400 6.4 Arts
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
Organization unit
Faculty of Music
ISBN
978-80-7460-162-0
Keywords (in Czech)
operní herectví; Výzkumné centrum hudebního/operního divadla
Keywords in English
opera actors; The Research Centre od Music/Opera Theatre
Změněno: 4/4/2020 22:04, doc. PhDr. Petr Lyko, Ph.D. et Ph.D.
V originále
Tato publikace nabízí metodické návrhy pro herecké vzdělávání operních herců, podpořené pedagogickými a uměleckými zkušenostmi. Publikace hledá odpovědi na otázku, zda jsou teorie a metody herecké tvorby, užívané při výchově činoherních herců, aplikovatelné i v oblasti opery. Obsahuje také řadu myšlenek pro obecnější reflexi herecké složky v opeře a kritické představy o procesu vzdělávání operních herců. Herecké působení v opeře je pro herce zvláště náročné a jeho vzdělání zahrnuje mnoho odborných kompetencí na jiné úrovni než v jiných divadelních formách.
In English
This publication offers methodical suggestions for the actor education for opera actors, supported by pedagogical and artistic experience. The work answers the question of whether and how to apply the well-known methods of acting in opera practice and provides a number of concrete examples and recommendations how to proceed. It also contains a number of ideas for a more general reflection on acting in opera and critical notions towards the process of education of opera actors. Acting in the opera is specially demanding for the actor, and his education involves many professional competences on a different level than in other theatrical forms.