2019
Transparent-text a informace ve vizuálním kódu: Philippe Quesne, Pražské Quadriennale, Farm Fatale
NYTRA, MatějZákladní údaje
Originální název
Transparent-text a informace ve vizuálním kódu: Philippe Quesne, Pražské Quadriennale, Farm Fatale
Název anglicky
Transparent-text and information in visual code: Philippe Quesne, Prague Quadrennial, Farm Fatale
Autoři
Vydání
V. doktorandské sympozium Katedry divadelních studií (MUNI, 2019), 2019
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
60400 6.4 Arts
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Divadelní fakulta
Klíčová slova anglicky
Philipp Quesne; Theatertext; Microcosm; Farm Fatale
Změněno: 6. 4. 2020 18:23, doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D.
V originále
Příspěvek se pokusil zachytit jednu z forem konceptuálních strategií práce s „textem pro divadlo“ (Theatertext dle G. Poschmann) prosazujících se v současné evropské scénické tvorbě. Jaké významy nese slogan, text-apel, manifest privilegovaný ve scénografii? A je jeho pozice reálně pro hierarchii fatální? „No Nature – No Future.“ Reflektován byl případ instalace Microcosm a inscenace Farm Fatale (obojí 2019) francouzského auteura Philippa Quesnea (1970).
Anglicky
The contribution tried to capture one of the conceptual strategies forms of working with “text for theatre” (Theatertext by G. Poschmann), which is coming in contemporary European stage production. What are the meanings of the slogan, text-appeal, manifesto privileged in scenography? And is its position fatal for the hierarchy? “No Nature - No Future.” The case of the installation of Microcosm and the production of Farm Fatale (both 2019) by French author Philippe Quesne (1970) was reflected.