V originále
Bedřich Antonín Wiedermann (1883–1951), nejvýznamnější český varhanní interpret (virtuos) a pedagog meziválečné doby, byl významně činný také kompozičně (kolem 400 skladeb). Skladatelsky byl důkladně vzdělán na mistrovské škole Pražské konzervatoře ve třídě Vítězslava Nováka, začal však komponovat ještě před studiem na této škole. Zasáhl do oblasti orchestrální, komorní, scénické, sborové, chrámové, písňové, klavírní, značnou pozornost věnoval tvorbě pro varhany, pro ně napsal na osm desítek skladeb – od menších, po virtuosní koncertní kusy, z nichž některé vyšly tiskem. Referát charakterizoval Wiedermannovu varhanní tvorbu a otázky s ní spojené i její nejvýznamnější příklady.
Anglicky
Bedřich Antonín Wiedermann (1883–1951), the most important Czech organ performer (virtuoso) and teacher of the interwar period, was also active as a composer (around 400 compositions). He was thoroughly trained as a composer at the Prague Conservatory's master school under Vítězslav Novák, but began to compose before studying at that school. He composed orchestral, chamber, scenic, choral, sacred, piano pieces and songs, but he wrote also organ pieces (around 80) - from smaller to virtuoso concert pieces, some of them were printed. The paper characterized Wiedermann's organ output and mentioned its most important examples.