2019
Tance v hudbě 17. a 18. století
MICHÁLKOVÁ SLIMÁČKOVÁ, JanaZákladní údaje
Originální název
Tance v hudbě 17. a 18. století
Název česky
Tance v hudbě 17. a 18. století
Název anglicky
Dances in music of the 17th and 18th centuries
Autoři
Vydání
Smyčcové soboty, Konzervatoř Brno, 2019
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Vyžádané přednášky
Obor
60403 Performing arts studies
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Hudební fakulta
Klíčová slova česky
tanec; suita; smyčcové nástroje; hudba 17. a 18. století; baroko; provozovací praxe
Klíčová slova anglicky
dance; suite; string instruments; music of the 17th a 18th centuries; Baroque; performance practice
Změněno: 29. 3. 2020 23:08, doc. PhDr. Petr Lyko, Ph.D. et Ph.D.
V originále
Suita byla vedle sonáty a koncertu třetím nejvýznamnějším druhem instrumentální hudby 17. a 18. století. Různě stylizované tance se komponovaly pro sólové nástroje, pro komorní ansámbly a pro orchestry, buď jako samostatně vzniklé skladby nebo jako suity sestavené z jevištních děl. Přednáška se zaměřila na počátky tanečních sestav v době renesance, na vývoj suit v baroku, na jejich ustálené i volné podoby, osvětlila typy tanců a jejich charakter v různých zemích, podle různých dobových učebnic, přičemž akcentovala smyčcové nástroje.
Anglicky
In addition to the sonata and the concert, the suite was the third most important instrumental genre of music of the 17th and 18th centuries. Various dances were composed for solo instruments, chamber ensembles and orchestras, either as solo pieces or as suites composed of stage works. The lecture focused on the beginnings of dance groups in the Renaissance period, on the development of the Baroque suites, their steady and free forms, highlighted the types of dances and their character in different countries, according to different period textbooks, emphasizing string instruments.