p 2019

Tance v hudbě 17. a 18. století

MICHÁLKOVÁ SLIMÁČKOVÁ, Jana

Základní údaje

Originální název

Tance v hudbě 17. a 18. století

Název česky

Tance v hudbě 17. a 18. století

Název anglicky

Dances in music of the 17th and 18th centuries

Vydání

Smyčcové soboty, Konzervatoř Brno, 2019

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Vyžádané přednášky

Obor

60403 Performing arts studies

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Hudební fakulta

Klíčová slova česky

tanec; suita; smyčcové nástroje; hudba 17. a 18. století; baroko; provozovací praxe

Klíčová slova anglicky

dance; suite; string instruments; music of the 17th a 18th centuries; Baroque; performance practice
Změněno: 29. 3. 2020 23:08, doc. PhDr. Petr Lyko, Ph.D. et Ph.D.

Anotace

V originále

Suita byla vedle sonáty a koncertu třetím nejvýznamnějším druhem instrumentální hudby 17. a 18. století. Různě stylizované tance se komponovaly pro sólové nástroje, pro komorní ansámbly a pro orchestry, buď jako samostatně vzniklé skladby nebo jako suity sestavené z jevištních děl. Přednáška se zaměřila na počátky tanečních sestav v době renesance, na vývoj suit v baroku, na jejich ustálené i volné podoby, osvětlila typy tanců a jejich charakter v různých zemích, podle různých dobových učebnic, přičemž akcentovala smyčcové nástroje.

Anglicky

In addition to the sonata and the concert, the suite was the third most important instrumental genre of music of the 17th and 18th centuries. Various dances were composed for solo instruments, chamber ensembles and orchestras, either as solo pieces or as suites composed of stage works. The lecture focused on the beginnings of dance groups in the Renaissance period, on the development of the Baroque suites, their steady and free forms, highlighted the types of dances and their character in different countries, according to different period textbooks, emphasizing string instruments.