2019
Bedřich Antonín Wiedermann, učitel Moyzese a Cikkera.
MICHÁLKOVÁ SLIMÁČKOVÁ, JanaZákladní údaje
Originální název
Bedřich Antonín Wiedermann, učitel Moyzese a Cikkera.
Název česky
Bedřich Antonín Wiedermann, učitel Moyzese a Cikkera.
Název anglicky
Bedřich Antonín Wiedermann, a teacher of Moyzes and Cikker
Autoři
MICHÁLKOVÁ SLIMÁČKOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vydání. Bratislava, Malé osobnosti veľkých dejín – Veľké osobnosti malých dejín V: Príspevky k hudobnej regionalistike. od s. 50-56, 7 s. 2019
Nakladatel
Slovenská muzikologická asociácia a Slovenské národné múzeum - Hudobné múzeum
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
60403 Performing arts studies
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Organizační jednotka
Hudební fakulta
ISBN
978-80-8060-467-7
Klíčová slova česky
Bedřich Antonín Wiedermann; Alexander Moyzes; Ján Cikker; Pražská konzervatoř; varhany; varhanní hudba 20. století
Klíčová slova anglicky
Bedřich Antonín Wiedermann; Alexander Moyzes; Ján Cikker; Prague Conservatory; organ; organ music of the 20th century
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 7. 4. 2020 13:03, doc. PhDr. Petr Lyko, Ph.D. et Ph.D.
V originále
Stať reflektuje bohatou činnost Bedřicha Antonína Wiedermanna (1883–1951), konzervatorního pedagoga dvou předních slovenských skladatelů 20. století. Wiedermann byl činný pedagogicky (na pražské konzervatoři a pak na AMU), na rozdíl od jiných varhaníků významně i kompozičně, ale především koncertně. Byl virtuosem svého nástroje. V letech 1920–1932 hrál na nedělních matiné v Obecním domě. Mnohokrát vystoupil nejen v Praze, ale i v menších českých městech a koncertoval také v zahraničí. Svými vystoupeními a také ve výuce prosazoval varhany jako koncertní nástroj.
Anglicky
The study presented rich artistic activities of Bedřich Antonín Wiedermann (1883–1951), who taught two important Slovak composers of the 20th century. Wiedermann was a teacher (at Prague Conservatory and then at Academy of Performing Arts in Prague), also a composer and above all a concert performer. He was an organ virtuoso. Between 1920 and 1932 he gave Sunday recitals in the Municipal House in Prague. He gave many concerts ont only in Prague, but in small towns and abroad as well. With his concerts and teaching, he promoted the organ as a concert instrument.