H 2018

Strategie kultury a kreativních odvětví města Brna

ZARODŇANSKÁ, Daniela, Tereza RAABOVÁ and Viktor PIORECKÝ

Basic information

Original name

Strategie kultury a kreativních odvětví města Brna

Name in Czech

Strategie kultury a kreativních odvětví města Brna

Name (in English)

The Strategy for Culture and Creative Industry of Brno

Authors

ZARODŇANSKÁ, Daniela (203 Czech Republic, belonging to the institution), Tereza RAABOVÁ (203 Czech Republic) and Viktor PIORECKÝ (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

2018

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Poskytovatelem realizované výsledky

Field of Study

60403 Performing arts studies

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

Organization unit

Theatre Faculty

Keywords (in Czech)

strategie; kultura; kreativní odvětví; strategický plán

Keywords in English

strategy; culture; creative industries; strategy plan
Změněno: 15/4/2019 12:51, doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D.

Abstract

V originále

Strategie pro kulturu a kreativní odvětví zahrnuje dlouhodobý plán města Brna pro podporu a řízení excelentní, udržitelné, dosažitelné a renomované kulturní a kreativní scény ve městě Brně. Struktura dokumentu obsahuje jednotlivé dlouhodobé cíle, priority a opatření, kterými si město Brno zavázalo zabývat.Strategie vznikala participativním způsobem a na její finální podobě se podíleli čtyři zaměstnanci Magistrátu města Brna a pět externích spolupracovníků.

In English

Strategy for culture and creative industry is longterm plan of Brno for supporting and managing excellent, sustainable, accessible and respectable culture and creative field in the city. City of Brno made a commitment to fullfil the goals, priorities and actions that are parts of the document. The process of building up the strategy was participative. Its authors were four employes of City Council (Brno) and five external collaborators.