J 2018

Kam zmizol scenárista Obchodu na korze? Osudy Ladislava Grosmana v rokoch 1968 až 1973 a prípad Rendez-vous strýce Davida

ONDRUŠOVÁ, Jana

Základní údaje

Originální název

Kam zmizol scenárista Obchodu na korze? Osudy Ladislava Grosmana v rokoch 1968 až 1973 a prípad Rendez-vous strýce Davida

Název anglicky

Where Did The Shop on Main Street's Screenwriter Disappear? What Happened to Ladislav Grosman during Years 1968-1973 and Uncle David's Rendez-vous Case Study

Autoři

ONDRUŠOVÁ, Jana (703 Slovensko, garant, domácí)

Vydání

Kino-Ikon. Časopis pre vedu o filme a pohyblivom obraze, 2018, 1335-1893

Další údaje

Jazyk

slovenština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

60405 Studies on Film, Radio and Television

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Divadelní fakulta

Klíčová slova anglicky

screenwriting; Ladislav Grosman; Czech Television

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 24. 4. 2019 15:42, doc. MgA. Hana Průchová, Ph.D.

Anotace

V originále

Štúdia je súčasťou vznikajúcej dizertačnej práce zameranej na scenáristickú tvorbu Ladislava Grosmana. Tento tvorivý rozmer jeho osobnosti je totiž, s výnimkou Obchodu na korze, doposiaľ bližšie neprebádaný. Súčasťou textu je esejistický kontext autorovho života s dôrazom na jeho pôsobenie na poli scenáristiky, vychádzajúci z bádania v archívoch, dostupných dobových prameňov a rozhovorov s pamätníkmi. Jadro výskumu predstavuje dramaturgická analýza Grosmanových scenárov nájdených v archívoch Filmového studia Barrandov, České televize a Památníku národního písemnictví. Cieľom práce je nielen porozumenie tejto tvorivej osobnosti, ale aj potenciálu scenára ako umeleckého diela.

Anglicky

The study is a part of doctoral research focused on screenwriting work of Ladislav Grosman. Apart from The Shop on Main Street, this dimension of his creative persona has not been explored so far. Framework of the upcoming thesis is essayistic context of the author’s life, more specifically his efforts in the field of screenwriting, based on archival research, contemporary written sources and interviews with his family and co-workers. The core of the research is dramaturgical analysis of Grosman’s literary scripts found in archives of the following institutions: Barrandov Film Studio, Czech Television and The Museum of Czech Literature. The aim of the thesis is not only understanding this complex creative person, but also potential of the literary script as an individual work of art.